۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره بار را بانوان تشکیل می‌دهند

10:54 - 26 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۶۴۷۹
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و «روز زن» گفت: میادین میوه و تره بار از جمله فضا‌های عمومی مورد اعتماد و اطمینان عموم شهروندان از جمله بانوان هستند و استقبال روزافزون از این مراکز که سهم زنان در مراجعه به آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، گواه این مطلب است.

۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره بار را بانوان تشکیل می‌دهندبه گزارش گروه جامعه ، سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه میادین میوه و تره بار از جمله فضا‌هایی هستند که بانوان در آن‌ها حضور فعال دارند و از سهم به مراتب بیشتری نسبت به مردان در این فضا‌ها برخوردارند، افزود: هنگامی که وارد بازار‌های میوه و تره بار می‌شویم، با توجه به حضور زنانی که در محوطه این مراکز قدم می‌زنند، در سالن‌ها مشغول انتخاب و جدا کردن محصول مورد نظر خود هستند و یا در غرفه‌ها در حال توزین محصول و پرداخت وجه هستند، به نقش پر رنگ بانوان در مراکز مذکور پی می‌بریم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، بانوان در میادین میوه و تره بار از ساعات ابتدایی صبح که فعالیت این مراکز خدماتی آغاز می‌شود تا ساعات انتهایی غروب که این مراکز به کار روزانه خود خاتمه می‌دهند، حضور پر رنگ دارند، اظهار کرد: اصولاً بازار‌های میوه و تره بار بر اساس مشاهده، انتخاب و خرید محصول ساخته شده‌اند و تا حد زیادی منطبق بر ذائقه زنان است و از این رو، این مراکز را بدون در نظر گرفتن جغرافیای مکانی و محله و منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند، می‌توان از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین فضا‌های عمومی برای بانوان دانست.


راد با بیان اینکه در چند هفته اخیر، ۴ بازار جدید میوه و تره بار به بازار‌های تهران اضافه شده‌اند و به زودی یک بازار دیگر نیز افتتاح می‌شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا به شکل مویرگی و در قالب ایجاد بازار‌های محلی در محله‌های مختلف تهران، زمینه را برای ایجاد تعادلی زیبا و تعاملی معنادار از حضور همه شهروندان اعم از زن و مرد، پیر و جوان و سالم و توان‌یاب فراهم آوریم تا همه اقشار و گروه‌های جامعه بتوانند از خدمات این مراکز خدماتی برخوردار شوند.


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر، روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در میادین و بازار‌های میوه و تره بار تهران به ثبت می‌رسد، خاطرنشان کرد: الگوی خرید زنان در طول روز متفاوت است، به این ترتیب که در ساعات صبح که عموماً آقایان، سرِ کار و فرزندان در مدرسه هستند، تعداد بانوان در میادین میوه و تره بار به مراتب بیشتر است، اما در ساعات عصر، مراجعه خانم‌ها به این مراکز نسبت به ساعات صبح کمتر می‌شود و در مجموع بر اساس برآورد‌های به عمل آمده، بیش از ۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان به این مراکز را بانوان تشکیل می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *