ایجاد انگیزه در مددجویان با کسب مهارت در زندان

17:13 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۵۶۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری گفت: مستعدترین افراد برای آموزش، زندانیان هستند که بنا به شرایط، کمبودها و کاستی‌ها دچار بزه شده و برای آموزش مهارت و حرفه، انگیزه و اشتیاق لازم را دارند.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری «سید عبدالرحمن توفیقیان» در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن تأکید بر ثمربخش بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بازگشت سعادتمندانه مددجویان به آغوش جامعه گفت: بسیاری از آموزش‌های صورت گرفته در زندان زمینه ساز ایجاد شغل و حرفه در راستای کسب درآمد برای زندانیان پس از آزادی از زندان است. 

وی با اشاره به لزوم تحول در آموزش بعضی از مهارت‌ها اظهارکرد: تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌هایی صورت گرفته و می‌گیرد؛ اما بازخورد کار و تلاش آنگونه که باید و شاید دلخواه و دلچسب نیست و باید متناسب با نیاز جامعه و نیاز خود زندانیان نیز بوده و باشد. 

توفیقیان در ادامه با اشاره به روند موفقیت آمیز آموزش‌های حرفه آموزی در سطح زندان‌های استان گفت: بررسی وضعیت اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان، نشانگر و گویای این مطلب است که سرمایه گذاری‌ها و تلاش در راستای آموزش و کسب مهارت در درون زندان، بازدهی بسیار خوبی جهت اشتغال زندانیان پس از آزادی داشته است. به همین جهت خواستار این هستیم تا این فعالیتها در زندانهای استان ادامه داشته و هرچه بیشتر این آموزش‌ها و فعالیت‌ها همراه با تنوع بیشتر و گسترده تر استمرار داشته باشد. 

وی با اشاره به لزوم آموزش به خانواده‌های مددجویان گفت: آموزش خانواده های مددجویان از اولویت‌های این اداره کل است که دنبال این هستیم تا بتوانیم سطح توانمندی و مهارت خانواده‌های زندانیان را نیز بالا ببریم که می‌توان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با معرفی این قبیل خانواده ها از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج و انجمن حمایت زندانیان در این راستا نیز برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار گفت: اگر این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها درست و صحیح پایه ریزی و برنامه ریزی و اجرا شود، طبیعتاً بازگشت مجدد به زندان کاهش خواهد یافت. 

مدیرکل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان باعث ایجاد انگیزه در بین مددجویان خواهد شد و یقیناً باعث می‌شود تا انگیزه‌ای برای ایجاد شغل و حرفه مناسب در خارج زندان برای مددجویان پس از آزادی باشد. 

محمود تقی پور  مدیرکل فنی و حرفه ای استان نیز در این جلسه گفت: دیدگاه و نگاه تمامی مسئولین سازمان فنی و حرفه ای در قبال مددجویان زندانهای استان، نگاهی کاملاً اجتماعی است و هدف ما بازگشت سعادتمندانه افراد به آغوش خانواده و جامعه است که باید به سمت و سویی برویم که موجب ایجاد اشتغال همراه با کسب مهارت در راستای ایجاد شغل و کسب درآمد پس از تحمل حبس باشد.

 وی با اشاره به برگزاری بعضی از دوره‌های آموزش صنایع دستی توسط اداره کل زندان‌های استان جهت مددجویان زندان‌ها گفت: بسیاری از دوره‌های صنایع دستی و حرفه آموزی توسط واحد اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندانها در سطح زندانهای استان برگزار می شود که این آمادگی را داریم، با ارائه و ارسال لیست شرکت کنندگان، زمینه برگزاری آزمون و صدور گواهی بین المللی فنی و حرفه ای جهت مددجویان فوق را نیز انجام دهیم.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: امیدواریم در بحث آموزش زندانیان و خانواده‌های آنها، با یک نیازسنجی درست و اصولی و متناسب با وضعیت زندان و نگاه به آینده، برنامه ریزی‌های صحیحی را صورت دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *