مهلت ثبت نام انتخاب صادرکنندگان نمونه تا آخر تیرماه تمدید شد/ برندهای برتر ملی معرفی می‌شوند

13:26 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۴۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: سازمان توسعه تجارت، مهلت نام نویسی از متقاضیان شرکت در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه سال 1394 را تا 31 تیرماه تمدید کرد.
به گزارش ، ثبت نام الکترونیکی در سامانه نمونش برای شرکت در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه تا تاریخ 31 تیرماه تمدید شد.

مهلت ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در انتخاب صادرکنندگان نمونه به دلیل استقبال و درخواست علاقمندان دوباره تمدید شده است. متقاضیان ‎باید پس از ثبت نام، حداکثر ظرف یک هفته، مدارک و مستندات مربوطه را به دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه ارائه کنند.

زمان تعیین شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. علاقمندان می‌توانند در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت نام و تحویل مستندات شرکت متبوع خود اقدام کنند.

برندهای برتر ملی انتخاب و معرفی می‌شوند
سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: برندهای برتر ملی به زودی انتخاب و معرفی می‌شوند.

به استناد مصوبه هیأت دولت این سازمان به عنوان متولی حوزه سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج برند در کشور در نظر دارد نسبت به انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی در سال جاری (سال1394) اقدام کند.

این اقدام با توجه به اهمیت موضوع برند در موفقیت شرکت‌های تولیدی و خدماتی و نقش آن در افزایش سهم بازار به‌ویژه در عرصه‌های بین‌المللی و با هدف افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی در ایجاد برندهای قدرتمند ملی انجام می‌شود.

اهداف سازمان توسعه تجارت ایران در این اقدام حمایت از ایجاد و توسعه برندهای ملی، گسترش فرهنگ برندسازی و مدیریت برند در بنگاه‌ها به‌ویژه در بازارهای صادراتی است.

فراخوان مربوطه به همراه شرایط و ضوابط انتخاب، متعاقباً از طریق روابط عمومی سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

رشد 133 درصدی ورود هیات‌های تجاری به ایران
تازه‌ترین گزارش‌ها از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نشان می‌دهد که در سه ماه نخست امسال حضور هیات‌‌های بازرگانی خارجی در ایران 133درصد افزایش یافته است.

معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان در این مورد گفت: در بهار سال 1394 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 133 درصدی تعداد هیات‌ها ، 50 درصدی تعداد کشورها و 30 درصدی تعداد اعضا بودیم.

به گفته میرابوطالب بدری در سه ماه نخست سال گذشته 159 بازرگان در قالب شش هیات از هشت کشور جهان وارد ایران شدند که این ارقام در مدت مشابه امسال به 207 بازرگان در قالب 14 هیات از 12 کشور افزایش یافتند.

وی یکی از دلایل رشد محدود تعداد اعضای هیات‌ها نسبت به سایر شاخص‌ها را کیفی‌نگری در جذب اعضا عنوان کرد و افزود: این مساله تاثیر زیادی در جذابیت هیات‌های پذیرشی و استقبال واحدهای تولیدی- صادراتی ایرانی از این رویدادها دارد.

طبق گفته معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت هیات‌های تخصصی ورودی به ایران از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی، چین، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، لبنان و عراق بودند که در مدت حضور خود در کشور از ظرفیت‌های تجاری ایران بازدید و در مورد گسترش همکاری‌ها با همتایان ایرانی رودرو مذاکره کردند.

بدری گفت: هیات‌های نام برده شده، همزمان با رویدادهای بین‌المللی- تخصصی اثر گذار و مهم در سطح خاورمیانه از جمله نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، داندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی، نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی، نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و صنایع غذایی و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی پذیرش شدند.

آنگونه که معاون امور بازرایابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت خبر می‌دهد قرار است همزمان با برگزاری دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی - تخصصی در تهران و شهرستان‌ها با هماهنگی تمام مجریان نمایشگاه‌های تخصصی- بین‌المللی و رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف، نسبت به پذیرش هیات‌ها اقدام شود.

بدری گفت: نتایج مذاکرات، ملاقات‌ها و بازدیدهای اعضای هیات‌های اعزامی و پذیرشی با طرف‌های ذی‌ربط از طریق تماس‌های تلفنی و مکاتبات مستمر با رایزنان بازرگانی کشور و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، در حال پیگیری است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *