استقبال مردم لبنان از دولت جدید این کشور با ترکیب متفاوت

3:12 - 16 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۴۲۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دولت جدید لبنان که با حضور وزرای فن‌سالار با ترکیب ۱۰ وزیر مسیحی، ۱۰ وزیر مسلمان و حضور ۶ وزیر زن تشکیل شده، مورد استقبال مردم این کشور به ویژه جوانان قرار گرفته است.
جلال چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به آخرین تحولات سیاسی لبنان گفت: کابینه سیاسی لبنان به ریاست حسان دیاب کار خود را با ۱۰ وزیر مسیحی و ۱۰ وزیر مسلمان و ۶ وزیر زن که وزارتخانه‌های مهمی را نیز تحت مدیریت خود گرفته‌اند، آغاز کرده است. 
 
وی ادامه داد: همانطور که حسان دیاب و معترضان لبنانی خواستار بودند، وزرا تکنوکرات یا سالار هستند، طبعا همه آنها گرایش‌های سیاسی متفاوتی دارند و هر کدام از گروه‌های سیاسی مشخصی معرفی شده‌اند.
 
چراغی
کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: سر اسقف مسیحی لبنان از اعضای این کابینه حمایت کرده است و خواستار اعطای سه ماه فرصت به این کابینه شده تا توانایی‌های خود را نشان دهند، حزب قوات لبنانیه به ریاست سمیر جعجع از همان اول مخالف تشکیل این کابینه بود، سعد حریری رئیس جریان المستقبل نیز به صورت علنی مخالفتی با این کابینه نداشته است اما به اعضای کابینه رای نداده است.

چراغی یادآور شد: در شبکه‌های اجتماعی لبنان، مردم این کشور و بخصوص جوانان از اعضای کابینه جدید استقبال کرده اند، آن‌هم با توجه به اینکه ۶ وزیر این کابینه زن هستند و این امر را تحولی بزرگ در لبنان و منطقه می‌دانند.

وی درباره واکنش احتمالی سعد حریری به اعضای این کابینه بیان داشت: حریری نگران است دولت جدید افراد مرتبط و ذی نفوذ با جریان المستقبل را از نهاد‌های دولتی برکنار کند. دومین نگرانی و خواسته او نیز عدم همکاری تجار و بازرگانان با حسان دیاب برای رفع مشکلات اقتصادی است، او خواهان ادامه اعتراضات و نیز ناتوانی دولت فعلی در بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور است. 
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: سعد حریری پیش بینی می‌کند این دولت نتواند در فضای سیاسی لبنان دوام بیاورد و حداقل بعد ۶ ماه، گروه‌های سیاسی برای سومین بار برای تشکیل کابینه به او مراجعه کنند.
 
وی یادآور شد: حسان دیاب با اینکه از جامعه اهل تسنن لبنان است، کابینه‌ای به نفع اهل تشیع و مسیحیان لبنان تشکیل داده است و گروه‌های مخالف تشکیل دولت از این موضوع به عنوان ابزاری در تبلیغات منفی رسانه‌ای سو استفاده می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *