رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پربازدیدترین سریال ماه مبارک رمضان از نگاه مردم/کدام سریال‌ها بعد از ماه مبارک رمضان به شبکه‌های سیما می‌آیند؟

13:05 - 20 تير 1394
کد خبر: ۵۹۲۷۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: هر سال با نزدیک شدن به عید سعید فطر خبر از آمدن سریال‌های جدید با مضامین مختلف به شبکه‌های سیما شنیده می‌شود که خبرگزاری میزان به شرح بعضی از آنها می‌پردازد.
پربازدیدترین سریال ماه مبارک رمضان از نگاه مردم/کدام سریال‌ها بعد از ماه مبارک رمضان به شبکه‌های سیما می‌آیند؟
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،امسال هم مثل سال‌های دیگر با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان رقابت نفسگیر سریال‌های رمضانی آغاز شد و در نهایت سه اثر "پایتخت4"،"دردسرهای عظیم2"و "گاهی به پشت سر نگاه کن" برای پخش از شبکه‌های سیما تهیه و تولید شدند.

"دردسرهای عظیم2"

به گزارش خبرنگار فرهنگی میزان سریال "دردسرهای عظیم2" با ملودرامی قابل توجه توانست بعد از سریال "پایتخت4" مخاطب را پای گیرنده‌های تلویزیون بنشاند.

آدم‌های "دردسرهای عظیم2" با وجود همه مشکلات به سبک قدیم و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در شرایط خاص همه به کمک هم می‌آیند.




"دردسرهای عظیم 2" داستان دو طیف از مردم است که به دو دسته فقیر ساده‌دل و پولدار باهوش تقسیم شده اند و این همان نقطه‌ای است که موشکافی در ساختار این سریال را حساس می‌کند.

به هر حال این سریال طبق نظر سنجی سازمان صدا و سیما توانست در جایگاه دوم پر مخاطب‌ها قرار گیرد.

"پایتخت4"

"پایتخت4" از آن دسته سریال‌هایی است که تاریخ مصرف نداشته و با توجه به داشتن داستانی از جنس مردم توانسته حجم گسترده‌ای از نظرات کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ورزشی را برانگیزد.

پرداختن به لهجه، رفتار، سبک زندگی، ورزش، موسیقی و آداب و رسوم از موضوعات مورد نظر مردم سریال "پایتخت4" بوده است که توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.عده‌ای این پروژه را حمایت کردند و عده‌ای دیگر به آن نقدهایی را وارد دانستند.
 



البته دیدگاه‌های عمومی مردم حکایت دیگری دارد،حکایت از این موضوع که سریال "پایتخت4"مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و آنها این مجموعه را جزء خانواده خود می‌دانند.

برخی از هم استانی‌ها با انتقاد از برجسته کردن رفتارها و لهجه مازندرانی‌ها، آن را اهرمی برای تمسخر دیگران توصیف کرده‌اند و با تحلیل محتوای این سریال و با اشاره به سریال سرزمین کهن خواستار عذرخواهی و متوقف یا اصلاح ادامه این سریال شدند که البته این دیدگاه در بین برخی از کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای هم وجود داشته است.




عده‌ای دیگر از شهروندان مازندرانی با پذیرش این مطلب که برخی از رفتارها و نوع بیان این استان در سریال به نمایش در آمده است، معتقدند که سریال"پایتخت"آینه‌ای از رفتارها و گفتارهای ما مازندرانی‌هاست.

"گاهی به پشت سر نگاه کن"
 
"گاهی به پشت سر نگاه کن"سریال دیگر سیماست که در ماه مبارک رمضان توانست بعد از" دردسرهای عظیم2" مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.بر عکس عجله‌ای که همیشه برای ساخت سریال‌های مناسبتی وجود دارد،"گاهی به پشت سر نگاه کن"در نهایت صبر و حوصله ساخته شد .

"گاهی به پشت سر نگاه کن" قصه خوبی دارد و خوب پیش می‌رود. اگر تماشاگر دو الی سه قسمت از "گاهی به پشت سر نگاه کن" را دنبال کند دیگر رهایش نمی‌کند. در"گاهی به پشت سر نگاه کن" داستان آدم هایی روایت می‌شود که با وجود اعتقادات مذهبی دست به خلاف‌هایی می‌زنند که بعد از مدتی از آن پشیمان می‌شوند.در این سریال به خوبی می‌توان سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مشاهده کرد.
 
چند شبی بود که همه این سریال‌ها به دلیل شب‌های قدر روی آنتن نرفت و این امر باعث شد تا از عجله گروه سازنده برای رساندن این اثر به پخش کاسته شود. 



بنابراین گزارش،"پایتخت 4"، "گاهی به پشت سر نگاه کن" و"دردسرهای عظیم2"مجموعه‌های نمایشی ماه مبارک رمضان هستند که از شب گذشته19 تیر ماه پخش خود را طبق روال هر شب ادامه دادند. 

این  سه سریال ماه مبارک رمضان با درون مایه طنز در شب‌های قدر روی آنتن نرفتند و سریال های "ساعت صفر"و "نیاز"جایگزین آنها شدند.

کدام سریال ها بعد از ماه مبارک رمضان به سیما می آیند؟
 
"تعبير وارونه يك رويا"در خط پايان  
 
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،بعد از اتمام ماه مبارک رمضان،سریال "تعبیر وارونه یک رویا"جایگزین مجموعه "پایتخت4" می‌شود. تصويربرداری سريال تلويزيونی "تعبير وارونه يك رويا "به كارگردانی فريدون جيرانی و تهيه‌كنندگی كمال طباطبايی اواخر تير ماه به پايان می‌رسد.

اين سريال قرار است بعد از ماه مبارک رمضان از شبكه يك سیما پخش شود. ثريا قاسمی آخرين بازيگری بود كه مقابل دوربين سريال "تعبير وارونه يك رويا" ايفای نقش كرد. گروه سازنده قرار است برای ضبط سكانس پايانی اين مجموعه به مرز ايروان حوالی تبريز برود.  
 


قصه جاسوسي اين سريال با ماجرای مامور امنيتی ايران در ايروان شروع می‌شود كه نقش او را امير جعفری بازی می‌كند. اعضای گروه سازنده اين سريال بخش‌هايی از اين سريال را در ارمنستان و در ايروان ضبط كردند.  
 
در كنار جعفری، داريوش ارجمند نيز نقش يك كارشناس امنيتی و به نوعی مافوق جعفری را به عهده دارد. پانته‌آ بهرام و فرهاد قائميان ديگر نقش‌های اصلي سريال را ايفا می‌كنند. نيما نادری، آزاده سديری، الهام كردا، فرزين صابونی، اميد روحانی، علي صالحی، ابراهيم عزيزی، افشين زمانی، كريم امينی و نيلوفر شهيدی ديگر بازيگران سريال هستند. 


 پايان تصويربرداری زشت و زشت‌تر 

بنابراین گزارش،تصويربردای مجموعه تلويزيونی"زشت و زشت‌تر" به كارگردانی شاهد احمدلو هفته گذشته در منزل مصطفی به پايان رسيد. اين سريال قرار است از شبكه سه به نمايش در‌آيد.

نقش مصطفی را رضا رويگری بازی می‌كند. سوسن پرور، حديثه تهرانی، ياسمينا باهر، شراره دولت‌آبادی، عليرضا جعفری، غلامرضا نيكخواه، شهرام قائدی، از ديگر بازيگران اين سريال هستند. عليرضا مسعودی و امين حسينيون فيلمنامه اين سريال را در 30 قسمت 40 دقيقه‌ای نوشته‌اند.
 
 

در خلاصه داستان اين سريال آمده است که سعيد سنگی باغچه‌ای را كه پدرش به نيت هزينه ازدواج سه خواهرش باقی گذاشته، فروخته و مزرعه‌ شترمرغ راه انداخته، غافل از اين‌كه نوه عموی جوانشان احسان سنگی عاشق خواهر كوچك‌ترش سحر شده است! ازدواج احسان با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتن مزرعه در يك ماجرای كلاهبرداری! سعيد شرط‌ ‌هايی برای ازدواج می‌گذارد كه هركسی را می‌لرزاند، ولي احسان سنگی با هيچ شرطی نمی‌لرزد! حالا سعيد بايد قبل از اين‌كه شرط‌‌ ها رفع شود مزرعه را احيا كند، وگرنه اتفاقی می‌افتد كه نبايد بيفتد!  
 
"آمين "روی ميز تدوين  متوقف شد
 
سريال تلويزيونی "آمين" به كارگردانی بهرنگ توفيقی و تهيه‌كنندگی جواد نوروزبيگی كه در مركز امور نمايشی سيما توليد شده از شبكه سه پخش می‌شود. 

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با اشاره به توقف مراحل فنی این مجموعه گفت:ما منتظر بودجه از طرف موئسسه ناجی هنرو سیما فیلم هستیم تا مراحل فنی کار را تکمیل کنیم.
 


بهرنگ توفيقی درباره روند توليد اين اثر گفت: در حال حاضر، نويد توحيدی مشغول تدوين سريال است و محمد محمدعلی آهنگسازی سريال را به‌عهده دارد. سريال آمين داستانی پليسی دارد و بازيگرانی مانند امين حيايی در نقش خلافكار، داريوش فرهنگ در نقش سرهنگ، آشا محرابی در نقش افسر پليس، كاظم بلوچی در نقش همايون تمدن، هادی ساعي در نقش پليس، بهناز جعفری در نقش تارا فرهمند و مجيد واشقانی در نقش خلافكار مقابل دوربين اين سريال رفته‌اند.  
 


در روزهای پايانی تصويربرداری سريال آمين، نيما رئيسی و شهرزاد كمال‌زاده با پيوستن به اين سريال در دو نقش متفاوت ظاهر شدند. رئيسی در سريال آمين نقش يك خلافكار را به‌عهده دارد كه در طول داستان، بيننده فقط صدای او را می‌شنود و در پايان داستان هويت اصلي او مشخص می‌شود. كمال‌زاده هم ايفاگر نقش خلافكار است سودابه بيضايی، شاهرخ استخری، غلامرضا صادقی، خاطره اسدی، محمدرضا داوودنژاد، مهدي محرابی و مهرناز مهرآرا ديگر بازيگران سريال آمين هستند.  

اين سريال قرار بود ابتدا در 13 قسمت توليد شود كه با نگارش فيلمنامه و ظرفيت داستان به 18 قسمت افزايش يافت. زامياد سعدونديان فيلمنامه اين سريال پليسي را براساس طرحي از سعيد منتظرالمهدی نوشته است. سعدونديان نگارش سريال‌های سقوط آزاد و سقوط يك فرشته را در كارنامه دارد.  
 
تنهايی ليلا ديدنی می‌شود  
 
سريال "تنهايی ليلا" كه محمدحسين لطيفی آن را كارگردانی می‌كند، به زودی از شبكه سه پخش خواهد شد. 



اين سريال در گروه فيلم و سريال معاونت برون‌مرزی توليد می‌شود و بعد از پخش از شبكه سه، از شبكه آی‌فيلم به مخاطبان ارائه خواهد شد. 


 
در اين سريال، بهروز شعيبی نقش اصلی را بازی می‌كند.  
 
"تنهايی ليلا" داستان مرد جوانی است كه متولی يك امامزاده است اما دلباخته دختری می‌شود، او....
به گزارش میزان،یکی از این سریال‌ها به زودی و بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

 گزارش از الهه علیزاده


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *