رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی برای حضور با شکوه در حماسه روز جهانی قدس

10:20 - 17 تير 1394
کد خبر: ۵۸۸۲۹
خبرگزاری میزان: دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی را برای حضوری با شکوه در حماسه روز جهانی قدس فراخواند.
به گزارش گروه فرهنگی ، دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، روزی که به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی را برای حضوری با شکوه در حماسه روز جهانی قدس فراخواند.
 
در این بیانیه چنین آمده است:
 
مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان شاهد هولناک‌ترین تجاوز و تعدی در تاریخ است. رژیم اشغالگر قدس با حمایت استکبار جهانی از زمین و هوا و دریا روز و شب بر سر مردم بی دفاع غزه آتش می‌بارد و هر روز ده‌ها زن و مرد و کودک به شهادت می‌رسند و شگفتا که جهان اسلام خاموش است و برخی از مرتجعان با حمایت از جریان‌های مشکوکی مثل داعش سرگرم مسلمان‌کشی‌اند؛ گویی بدعت داعش و تکفیری‌ها و فتنه صهیونیسم و استکبار جهانی مانند دو لبه قیچی به جان امت واحده افتاده‌اند و ریشه مسلمانان را سبعانه می‌برند.
 
روزی نیست که در اثر انفجار و انتحار در جهان اسلام تعدادی کشته نشوند. نه سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر از قتل‌عام مسلمانان خم به ابرو می‌آورند و نه از کشتار وحشیانه مردم غزه جلوگیری می‌کنند. جهان اسلام در خاک و خون شناور است و برخی از سران کشور های اسلامی در پس پرده هم‌دست صهیونیسم جهانی هستند. در این گیرودار هنوز هم  آهنگ بیداری اسلامی در گوش دل‌ها نواخته می‌شود و طلیعه رستگاری در افق امت مسلمان مشهود است.
 
نیاز مبرم جهان اسلام، اعتصام بحبل‌الله و دوری از تفرقه و اختلاف است؛ این همان ندای امام خمینی (ره) و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و آرمان روشن مقام معظم رهبری و امت حزب‌الله در اقصی نقاط گیتی است و روز قدس، روز تجدید بیعت با ملت ستمدیده فلسطین و روز اهتمام برای آزادی بیت المقدس است.
 
دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های علمی و پژوهشی و پرچمدار تقریب و اتحاد اسلامی همگان را به حضور فعال در راه‌پیمایی روز قدس فرا می‌خواند و با تأکید از همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی درخواست می‌کند که در این شرایط خطیر تاریخی، اختلافات را کنار بگذارند و همه با هم در برابر امواج توطئه‌های صهیونیسم جهانی ایستادگی کنند و برای نجات مردم فلسطین و آزادی قدس چاره‌اندیشی و برنامه ریزی کنند.
 
استادان، کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموختگان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با طنین "الله اکبر" و شعار "مرگ بر اسرائیل" در راه‌پیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنند و از این رهگذر قدمی در جهت حمایت از مظلومیت مردم فلسطین بر می‌دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *