حملات عربستان به یمن تداوم نقض فاحش حقوق بشر است

18:08 - 16 تير 1394
کد خبر: ۵۸۸۰۷
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حملات بی وقفه هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم روزه‌دار و بی‌گناه شد، شدیدا محکوم کرد.
به مرضیه افخم، حملات بی وقفه  هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم روزه‌دار و بی‌گناه شد، شدیدا محکوم کرد.

وی افزود: حملات عربستان به تاسیسات زیربنایی و اهداف غیرنظامی و کشته و مجروح شدن غیر نظامیان تداوم نقض فاحش حقوق بشردوستانه است و از مجامع و نهادهای بین‌المللی بویژه سازمان ملل انتظار می‌رود تا به تلاش‌ها در ایفای مسئولیت خویش جهت  توقف فوری حملات و کمک به مردم مظلوم یمن عمل نماید و اقدامات در این زمینه را شدت بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل متحد خواست تا از تمام ظرفیت خود برای حفاظت از سلامت و امنیت غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان استفاده کند.

افخم بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به مردم یمن و معالجه مجروحان یمنی اعلام کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *