رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صف آرایی شرق و غرب در پایتخت موسیقی / سایه صهیونیست‌ها در لابی کوبورگ / سه مرد با دو پرونده در هتل تاریخی!

23:52 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۵۶۲
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: بیانیه شدیداللحن اخیر وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته ای نقطه آشکارساز تقابل تل آویو با حامیان وشرکای غربی خود در قبال وقایع جاری در وین محسوب می شود.
سایه صهیونیست ها در لابی کوبورگ / موضوعی که ذهن سه اروپایی را اشغال کرده!
خبرنگار میزان از وین: امروز با حضور وزیر امور خارجه چین در محل مذاکرات هسته ای، پازل وزرای 1+5 در وین تکمیل شده است. ورود وانگ ایی به وین گمانه زنی های زیادی را در خصوص افزایش احتمال رسیدن طرفین به توافق نهایی ایجاد کرده است. وزیر امور خارجه چین پس از ورود به هتل کوبورگ با عده ای از همتایان خود دیدار و گفت گو کرد. پس از ورود وانگ ایی به محل مذاکرات هسته ای، اخبار متفاوت و قابل تاملی از هتل کوبورگ به چادر محل استقرار خبرنگاران مخابره گردید. اخباری که نشان می دهد وزرای امور خارجه چین و روسیه ماراتن نفسگیری را با همتایان غربی خود در قبال موضوعات اختلافی با ایران آغاز کرده اند.

رمزگشایی از سکوت خبری در کوبورگ:
اختلاف داخلی اعضای 1+5 به قوت خود باقیست
اختلافات داخلی اعضای 1+5 بر سر موضوع مهم بازگشت فوری تحریم ها و همچنین برخی موضعات جزئی اما تعیین کننده و مهم دیگر در حوزه تحقیق و توسعه، بازرسی های آژانس و ... به قوت خود باقیست. این اختلافات داخلی از همان روز نخست مذاکرات دور اخیر در وین وجود داشت اما امید زیادی به حل و فصل نهایی و قطعی آنها طی روزهای اخیر وجود داشت. ورود  وزرای امور خارجه روسیه و چین به محل مذاکرات هسته ای سبب شده است تا سرگی لاوروف و وانگ ایی هر دو رد جریان برگزرای جلسات مشترک و داخلی اعضای 1+5 مخالفت خود را با موضوع بازگشت فوری تحریم ها اعلام نمایند.

استمرار این بحث ها و موضوعات سبب شده است تا اعضای 1+5 هنوز نتوانند در خصوص اختلافات موجود حول این مسئله و برخی موارد دیگر، مواضع نهایی خود را اعلام کنند. نکته قابل تامل اینکه اختلافات داخلی اعضای 1+5 منجر به ایجاد خلل در برگزاری دیدارهای دوجانبه و چند جانبه میان ایران و اعضای 1+5 شده است.

هم اکنون اعضای 1+5 مشغول همسان سازی مواضع خود در خصوص نقاط اختلافی می باشند اما در این خصوص هنوز به نتیجه ای دست پیدا نکرده اند.

یک منبع اگاه در وین در گفت و گو با خبرنگار  میزان  تاکید کرده است که حصول یا عدم حصول توافق بستگی مستقیم به موضوع رفع تحریم ها و نحوه بازگشت آنها دارد. تا زمانی که این موضوع حل و فصل نشود توافقی در کار نخواهد بود. از این رو ممکن است در صورت عدم حل و فصل این موضوع، ضرب الاجل تعیین شده از سوی غرب یعنی سه شنبه روز پایانی مذاکرات نباشد و مذاکرات ادامه یابد.

تحلیلگر آمریکایی: بازی مشترک آمریکا و روسیه در مذاکرات تعیین کننده خواهد بود
مایکل گوردون تحلیلگر نیویورک تایمزکه در محل مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 در وین حضور دارد، در گفت گو با خبرنگار میزان در خصوص اهمیت مذاکرات پیش رو می گوید: "مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 به گلوگاه زمانی حساس خود رسیده است. به نظر می رسد هنوز اختلافاتی میان دو طرف حول موضوعات اساسی باقی مانده و حل و فصل نشده است. در هر حال نقش روسیه و آمریکا در گروه 1+5 مهم و تعیین کننده است. بازی مشترک این دو می تواند در رسیدن به توافق نهایی با ایران تعیین کننده باشد."

چینی ها این بار منفعل نیستند!
نکته دیگری که مورد توجه خبرنگاران مستقر در محل مذاکرات قرار گرفته است، حضور به موقع وانگ ایی وزیر امور خارجه چین در محل مذاکرات هسته ای بوده است. به نظر می رسد این بار وزیر امور خارجه چین در قبال مذاکرات هسته ای موضعی منفعلانه اتخاذ نکرده است! رفتار مقامات چینی و حضور نسبی همزمان آنها و مقامات روسی در مذاکرات نشان می دهد که پکن نیز درکنار مسکو قصد دارد مخالفت خود را با موضوعاتی مانند بازگشت خودکار و فوری تحریمها ابراز نماید. این ابراز مخالفت ها سبب شده است تا جلسات داخلی اعضای 1+5 همچنان ادامه داشته باشد.

از این رو به نظر می رسد چالش اعضای غربی و شرقی 1+5 در مواجهه با پرونده هسته ای ایران به نقطه اوج خود رسیده است. در یک سو روسیه و چین و در سوی دیگر، فرانسه،آلمان،انگلیس و ایالات متحده قرار دارند.

خبرنگار غربی:گویا مذاکرات هسته ای بین روسیه و غرب برگزار می شود!
لورا روزن خبرنگار  مشهور آمریکایی حاضر در محل مذاکرات هسته ای که به مانند همیشه در پیگیری اخبار مربوط به مذاکرات بی قرار و بی تاب به نظر می رسد، در توئیتر خود نوشت: "گویا  آنچه در کوبورگ برگزار می شود مذاکرات روسیه و غرب است نه مذاکرات ایران و غرب!"
این توئیت و موارد مشابه نشان دهنده جو حاکم بر هتل کوبورگ است. هر چند جلسه مشترک ایران و اعضای 1+5 در هتل کوبورگ مشغول یک دور برگزار و به اتمام رسیده است، اما جو مذاکرات نشان دهنده استمرار اختلافات داخلی میان اعضای 1+5 می باشد.

توپخانه رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 طی ساعات اخیر به شدت فعال شده است، موضوعی که تا حدودی جو مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 را تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه لابی های صهیونیستی در حاشیه و متن مذاکرات وین تا این لحظه نیز فعال بوده اند اما به نظر می رسد دولت بنیامین نتانیاهو در سرزمینهای اشغالی طی ساعات پیش رو هجمه های خود علیه مذاکرات را تشدید کند. موضوعی که  از روز نخست مذاکرات قابل پیش بینی بود.


محسن121
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
به امید پیروزی رزمندگان عرصه دیپلماتیک کشورمان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *