لبنیات و قند و شکر گران شد + جدول قیمت‌ها

17:56 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۵۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: گزارش بانک مرکزی ایران از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 12 تیر ماه سال جاری نشان از افزایش قیمت قند و شکر و لبنیات دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، طبق گزارش بانک مرکزی ایران از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، چای، روغن نباتی، گوشت قرمز، برنج و حبوب بدون تغییر قیمت، قند و شکر و لبنیات، با افزایش قیمت و میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت مرغ، تخم مرغ با کاهش قیمت همراه بوده اند.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه معادل 0.3 درصد و پنیر غیرپاستوریزه 4.7 درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تعییر بود. بهای تخم مرغ معادل 8.7 درصد کاهش یافت و شانه ای 7 هزار و 500 تا 10 هزار تومان فروش می رفت.

برنج و حبوب : گزارش بانک مرکزی ایران از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 12 تیر ماه سال جاری نشان از افزایش قیمت قند و شکر و لبنیات دارد.

در این هفته در گروه برنج، قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب، بهای عدس معادل 0.4 درصد و لوبیا چشم بلبلی 0.3 درصد افزایش ولی قیمت لوبیا سفید معادل 0.7 درصد و لوبیا قرمز 0.6 درصد کاهش داشت. بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گلابی عرضه نمی شد ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین 0.4 درصد تا 14 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی زمینی ثابت بود.

قیمت گوجه معادل 3.3 درصد، بادنجان 4.9 درصد و لوبیا سبز 0.4 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.8 درصد تا 4.1 درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل 2.5 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود و بهای قند معادل 0.1 درصد و شکر 0.3 درصد کاهش داشت.

لبنیات و قند و شکر گران شد + جدول قیمت هالبنیات و قند و شکر گران شد + جدول قیمت هالبنیات و قند و شکر گران شد + جدول قیمت ها


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *