رشد 9 درصدی پرونده‌های دادگاه‌ خانواده در استان قزوین

16:41 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۵۳۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان قزوین از رشد 7 تا 9 درصدی پرونده‌های دادگاه‌ خانواده در این استان خبر داد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری با اعلام این خبر اظهار کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد به عنوان مثال گاهی طرفین دعوی نسبت به انتخاب کارشناس اعتراض متعددی می کنند که همین اعتراض و انتخاب کارشناس یا هیئت کارشناسی مستلزم طی مراحل قانونی است که در نتیجه به اطاله دادرسی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین محاسبه که در اسفند 1393 انجام شده است میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان قزوین در بخش جزایی 60 تا 70 روز و در بخش حقوقی 85 تا 95 روز است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش‌های مختلف جزایی و حقوقی و همچنین در دادرسی و بازپرسی و غیره، میانگین زمان رسیدگی متفاوت است ولی استان قزوین جزو استان‌های پنجم تا ششم کشور است.

وی یادآور شد: این در حالی است که طی چهار سال گذشته استان قزوین در دادرسی جزو استان‌های آخر کشور بود به طوری که زمان رسیدگی به پرونده‌ها 170 تا 250 روز بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در سال 93 در کلیه دادگاه‌های استان قزوین آمار تعداد پرونده‌ها 5 درصد افزایش یافته است؛ اما در شورای حل اختلاف ورودی پرونده‌ها 3 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص بیشترین پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته در دادسراهای این استان گفت: عمده‌ترین پرونده‌های قضایی استان مربوط به پرونده‌های حقوقی شامل مطالبات وجه، چک، سفته، اختلافات ملکی و دعاوی خانواده است و در جرائم جزایی و کیفری نیز منازعه و درگیری و مواد مخدر بیشترین جرایم سال‌های 92 و 93 را تشکیل می‌دهند.

انصاری اظهار کرد: پرونده‌های دادگاه‌های خانواده دادگستری استان قزوین نیز در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 7 تا 9 درصدی مواجه شده که در این حوزه از میانگین کشوری پائین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: البته پرونده‌های این حوزه شامل پرونده‌های مهریه، نفقه، حضانت، جهیزیه و طلاق است که رشد پرونده‌های طلاق 2 تا3  درصد بوده است.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *