اجرای برنامه های فرهنگی در پنچ پهنه پایتخت به مناسبت روز جهانی کودک/ جشن ملی دختران برگزار می شود

20:56 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۵۱۸
خبرگزاری میزان: مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران تهران با بیان اینکه جشن های روز ملی دختران از تاریخ 25 مرداد تا 5 شهریور برگزار می شود، گفت: به مناسبت روز جهانی کودک برنامه های فرهنگی در پنچ پهنه از شهر تهران برگزار می شود.
اجرای برنامه های فرهنگی در پنچ پهنه پایتخت به مناسبت روز جهانی کودک/ جشن ملی دختران برگزار می شودبه گزارش گروه اجتماعی ، نرگس معدنی پور ضمن اعلام خبر آغاز جشن‌های روز ملی دختران از 25 مرداد عنوان کرد: شهرداری تهران امسال با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ایجاد زمینه ای برای گرد هم آمدن خانواده ها در کنار یکدیگر، مجموعه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را پیش بینی کرده است که با محور توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و حفظ بنیان های خانواده اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اتفاق های تابستان امسال، برگزاری مراسم روز ملی دختران است، گفت: اداره کل امور بانوان در نظر دارد تا در فاصله میان ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع)، مجموعه جشن هایی را در فرهنگسراها، شهربانوها و بوستان های تمامی مناطق 22 گانه برگزار کند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه جشن های روز ملی دختران از تاریخ 25 مرداد تا 5 شهریور برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم با هدف بزرگداشت و توجه به کرامت انسانی و ارزش های دختران برگزار می شود. ضمن اینکه در نظر داریم تا مراسم ویژه ای را برای تشویق و تکریم زنان موفق به عنوان همسران و مادران فردا برگزار کنیم.

برگزاری کارگاه مهارت زندگی برای دختران 9 تا 18 سال

معدنی پور افزود: همچنین قرار است در این روزها مجموعه کارگاه های آموزشی با موضوع آداب و مهارت های زندگی و تعریف ارتباط والدین و دختران برای دختران 9 تا 18 سال برگزار شود.

وی برگزاری مسابقات خانوادگی، آموزش مهارت های پیش از ازدواج و نحوه گذران دوران بلوغ را از دیگر برنامه های روز ملی دختران معرفی کرد و گفت: تلاش می کنیم تا به موضوعاتی چون تغذیه، هویت فردی و اجتماعی، ورزش و هنر به شکل ویژه بپردازیم.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های ما در تابستان امسال مربوط به آموزش کودکان و خانواده های آنان است، تصریح کرد: بر این اساس، سلسله برنامه های فرهنگی با محتوای تربیت کودک، سرگرمی، سلامت تغذیه ای و آموزش های شهروندی را برای کودکان یک تا 4 سال و والدینی که دارای فرزند زیر 4 سال هستند، تدارک دیده ایم.

معدنی پور افزود: علاوه بر این، از تاریخ 19 شهریور لغایت 16 مهر (همزمان با روز جهانی کودک) در پنج پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز مجموعه برنامه های متنوعی همچون کارگاه هنری، کاردستی با دورریزها، بازی های بومی، مسابقات ورزشی و غیره با حضور هنرمندان فعال در حوزه کودک برگزار می شود.

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای در خانه های تسنیم سراهای محلات

وی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای آشنایی خانواده با سواد رسانه ای، هویت دینی و ملی و کاهش سن ازدواج پرداخت و عنوان کرد: این کارگاه ها برای تمامی اعضای خانواده در خانه های تسنیم سراهای محلات برگزار می شود.

حضور یک هزار و 216 تن از بانوان تسهیل گر در سطح محلات

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از حضور یک هزار و 216 تن از بانوان تسهیل گر در سطح محلات خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت زندگی زنان و خانواده در سطح محلات، قرار است در تابستان امسال سلسله کارگاه های آموزشی برای بانوان تسهیل گر برگزار شود تا این افراد آموزه های دینی و اسلامی را به بهترین شکل در محلات منعکس کنند.

معدنی پور ادامه داد: همچنین، طی 3 ماه تابستان یک هزار و 416 کارگاه آموزشی به منظور ساخت بهترین ها از دورریختنی ها برای 21 هزار و 500 نفر از مخاطبان برگزار می شود.

برگزاری تور تهرانگردی در 354 محله

وی در ادامه به برگزاری تورهای تهرانگردی در 354 محله تهران اشاره کرد و افزود: بانوان داوطلب محلات می توانند با ثبت نام در این تورها از تمامی اماکن تفریحی و دینی بازدید کنند. ضمن اینکه قرار است تا مجموعه اردوهای تفریحی در پارک های بانوان برگزار شود.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران همچنین از برگزاری 11 کارگاه تخصصی برای 400 تن از بانوان شاغل در شهرداری خبر داد و گفت: 10 کارگاه تخصصی با عنوان مدیریت خانواده و با تاکید بر مهارت تفکر و تصمیم گیری، حل تعارض بین زوجین و فرزندان و مهارت های فرزندپروری از اول مرداد تا 20 مهر برگزار می شود.

معدنی پور در پایان گفت: علاوه بر این، یک کارگاه با عنوان مدیریت اقتصادی در خانواده با هدف تعریف سبد غذای خانواده، نحوه خرید وسایل منزل، پس انداز کردن و کسب و کار خانوادگی با حضور 200 تن از بانوان شاغل در شهرداری تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *