پیروزی آسان ایران در نخستین گام/ چین‌تایپه حریف تمرینی هم نبود

12:57 - 17 دی 1398
کد خبر: ۵۸۴۲۶۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود در رقابت انتخابی المپیک به مصاف چین‌تایپه رفت و این تیم را مقتدرانه مغلوب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در جیانگمن چین به مصاف چین‌تایپه رفته است.

کولاکوویچ تیمش را در این دیدار با ترکیب اولیه میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، علی شفیعی، پوریا فیاضی، سعید معروف، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور(لیبرو) به میدان فرستاد.

ست اول:

در ست اول تیم چین تایپه بود که به اولین امتیاز دست پیدا کرد. مدافع این تیم اسپک شفیعی را دفع کرد تا تیمش صاحب اولین امتیاز شود. در ادامه بازیکنان ایران ۲ امتیاز پیاپی کسب کرد. سومین امتیاز شاگردان کولاکوویچ را یلی به زیبایی کسب کرد. تیم چین‌تایپه در امتیاز ۵ با تیم ایران برابر شد، اما در ادامه موسوی امتیازات تیم ایران را به ۶ رساند.
 
تیم چین تایپه که ابتدای ست از ایران عقب افتاده بود موفق شد نتیجه را ۷ بر ۶ به سود خود کند. در اولین وقت استراحت فنی تیم چین تایپه با نتیجه ۸ بر ۷ از حریفش عقب بود. هر دو تیم تا امتیاز ۹ برابر بودند، اما بازیکنان ایران ۳ امتیاز پیاپی کسب کردند و سرمربی چین تایپه مجبور شد درخواست وقت استراحت کند. 
 
این فاصله امتیازی تا زمانی که تیم ایران به امتیاز ۱۵ رسید وجود داشت و در دومین وقت استرراحت فنی تیم ایران ۱۶ بر ۱۲ از تیم چین تایپه پیش افتاد. بازیکنان چین تایپه نه تنها نتوانستند این فاصله را جبران کنند بلکه ۳ امتیاز دیگر بازیکنان ایران باعث شد ۱۹ بر ۱۲ از حریفشان عقب بیفتند. شاگردان کولاکوویچ در شرایطی به امتیاز ۲۳ رسیدند که تیم چین تایپه ۱۵ امتیازی بود. در نهایت تیم ایران در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید.
 
ست دوم:
 تیم ایران ست دوم را بهتر از ست اول آغاز کرد و در همان ابتدا توانست فاصله 4 امتیازی با حریفش ایجاد کند. موسوی و شفیعی بارها توانستند توپ را به زمین تیم چین‌تایپه برسانند.
 
شاگردان کولاکوویچ در امتیازات پایانی ست دوم حریف را دست کم گرفتند و همین مسئله باعث شد تیم چین‌تایپه به امتیاز ۱۷ برسد. در ادامه هر طور که بود تیم ایران موفق شد به امتیاز ۲۵ برسد تا نتیجه ست دوم ۲۵ بر ۱۷ شود.
 
ست سوم:
 
هر دو تیم ایران و چین‌تایپه در ست سوم و تا امتیاز ۲ برابر بودند، اما بازیکنان ایران نتیجه را ۵ بر ۲ به سود خودشان تغییر دادند. در ادامه بازیکنان چین تایپه فاصله کمتر کردند و به یک امتیاز تیم ایران رسیدند. در اولین وقت استراحت فنی نتیجه بازی ۸ بر ۶ به سود تیم ایران بود.
تیم ایران به روند امتیازگیری خود ادامه داد و امتیاز ۱۴ را یلی برای تیم ایران کسب کرد. در امتیاز ۱۷ بود که تیم چین‌تایپه به امتیاز ۹ رسید تا تیم ایران برای پیروزی در این بازی تنها به ۸ امتیاز نیاز داشته باشد. تیم ایران در ست سوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید تا مقتدرانه و در ۳ ست پیاپی حریفش را مغلوب کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *