مراسم معنوی شب‌های قدر در ندامتگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود/ حفظ موضوعی قرآن ویژه زندانیان در دستور کار

13:24 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۲۳۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان های کشور از برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در ندامتگاه‌های سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام محمدمحسن ربانی رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی قضایی درباره برنامه‌های ویژه این سازمان در ایام شب‌های قدر تصریح کرد: مراسم معنوی شب‌های قدر همچون گذشته در ندامتگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها گفت: سخنرانی، مداحی، قرآن برسرگرفتن و برپایی عزاداری و سینه زنی از جمله برنامه‌های ویژه سازمان زندان‌ها در شب‌های قدر است.

ربانی ادامه داد: سازمان زندان‌ها هر ساله در ماه رمضان دستورالعملی را تهیه می‌کند که برنامه‌های مهم معنوی در آن تدوین شده و به زندان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان ها افزود: امسال برای سی روز ماه مبارک سی دستورالعمل تهیه و به تمام زندان‌های کشور ارسال شده که از جمله آن می‌توان به مسابقات قرآنی، مراسم ختم روزانه قرآن و جلسات قرآنی اشاره کرد.

ربانی ادامه داد: برای مناسبت‌های مختلف از جمله مراسم وفات حضرت خدیجه (س) و میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز برنامه‌های معنوی مختلفی برای زندانیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حفظ موضوعی قرآن ویژه زندانیان در سال جاری در دستور کار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: حفظ موضوعی قرآن ویژه مددجویان اقدام جدیدی است که به تازگی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق آیین نامه داخلی سازمان زندان‌ها، مددجویانی که حافظ قرآن باشند امتیازاتی خواهند داشت و با نظر قاضی ناظر از تخفیفاتی در مجازات بهره‌مند می‌شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *