کاربری عمومی واحدهای تجاری هتل فرشته خیابان‌های اطراف را قفل می‌کند/ تامین تنها 630 پارکینگ برای این پروژه

11:23 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۴۸
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تنها 630 پارکینگ برای هتل فرشته پاسارگاد تعریف شده است، گفت: اگر طبقات تجاری این هتل کاربری عمومی داشته باشد نه کاربری تجاری مرتبط با عرصه هتل یقین دارم تمام خیابان های اطراف قفل می شود.
تضمین می دهم اگر کاربری تجاری هتل فرشته عمومی باشد خیابان های اطراف قفل شود/ تامین 630 پارکینگ برای این پروژهاقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که پروژه هتل فرشته پاسارگاد بر خلاف اظهارات رسانه ای 48 طبقه است، اظهار کرد: 16 طبقه از این پروژه در زیر زمین و 9 طبقه از آن روی پیلوت قرار می گیرد این در حالی است که در برخی از مستندات به 57 طبقه اشاره شده است.

شورای عالی می تواند برای بررسی تعداد طبقات ورود کند

وی با اشاره به این که مساحت این زمین چهار هزار و 500 متر است، بیان کرد: مکان یابی این پروژه به گونه ای بوده است که منظر مناسبی را در نهایت برای آن تامین می کند، اما برخی نسبت به تعداد طبقات این هتل متناسب با متراژ زمین معترض هستند.

این عضو شورای شهر افزود: اما این پروژه رأی کمیسیون ماده 5 در دوره گذشته را دارد. در صورتی که از دید شورای عالی معماری و شهرسازی این تعداد طبقات واقعا با مشکل مواجه است، شورای عالی می تواند ورود کند.

شاکری با اشاره به این که مصوبات قانونی این پروژه را بررسی کرده ایم، خاطرنشان کرد: کمیسیون شهرسازی با حضور دست اندرکاران این پروژه از جمله معاونت شهرسازی، مالک و مشاوران پروژه و شهردار منطقه جلسه ای را به منظور برسی مستدات قانونی این پروژه برگزار کرد.

نیاز شهر به هتل 5 ستاره و لزوم حضور بخش خصوصی

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید برلزوم حضور سرمایه گذاران در فعالیت های تولیدی گفت: با توجه به این که تهران در تعداد هتل 5 ستاره با کمبود مواجه است و این هتل در صورت ساخت سومین هتل در تهران با این کیفیت است باید از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری هایی در این حجم استقبال کرد.

تهیه طرح توجیهی برای پروژه

وی با تاکید بر این که طبق بررسی های صورت گرفته هیچ یک از منازل اطراف این پروژه شکایتی از گودبرداری 75 متری و ترک خوردگی ناشی از آن نداشته اند، اذعان کرد: طرح توجیهی این پروژه تهیه شده است که در آن تحلیل ترافیکی و تعداد پارکینگ هایی که تهیه می شود مورد تاکید است.

شاکری با اشاره به این که کاربری طبقات تجاری در پروانه واحد تجاری ذکر شده، به این معنی که به عرصه های تجاری مرتبط با هتل اشاره نشده است، افزود: در این حالت هرگونه امکان و خدمات تجاری در این مکان می تواند ارائه شود، اما مالک اعلام می کند که این واحدهای تجاری مرتبط با موضوع هتل داری است.

تنها 630 پارکینگ برای این پروژه تامین شده است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که نوع کاربری تجاری این پروژه در جلسه ای مشترک با مالک باید مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: در صورتی که کاربری تجاری عمومی برای این هتل وجود داشته باشد تعداد کارکنان آن با نوع کاربری تجاری مرتبط با هتل متفاوت و بسیار زیاد است.این در حالی است که تنها 630 پارکینگ برای این پروژه تعریف شده است.

وی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر در صورتی که کاربری تجاری عمومی باشد تردد و رفت و آمد عموم مردم منجر به قفل شدن کامل خیابان های اطراف می شود. در نتیجه ایراد اساسی ما به این پروژه پیش بینی ما درباره قفل شدن خیابان های اطراف پس از ساخت این پروژه است. بنده حتی حاضر هستم در این مورد تضمین بدهم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *