افزایش ساعت کار 12 پایگاه‌ انتقال خون در نیمه دوم ماه رمضان / کمبود تعداد کارکنان دلیل اضافه نشدن زمان خونگیری تا سحر

10:04 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۰۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به افزایش ساعت کار 13 پایگاه انتقال خون در نیمه دوم ماه رمضان گفت: ما با کمبود شدید تعداد کارکنان مواجه هستیم که اگر این مشکل برطرف شود ما شیفت دیگری نیز به پایگاه ها برای ماه مبارک رمضان اضافه خواهیم کرد.
کمبود تعداد کارکنان دلیل اضافه نشدن زمان خونگیری تا سحر/ افزایش ساعت کار 13 پایگاه انتقال خون در نیمه دوم ماه رمضانفاطمه نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره فعالیت پایگاه های انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان اظهارکرد: براساس تدابیر اندیشیده شده تغییراتی در ساعات کار پایگاه های سازمان انتقال خون در این ایام صورت گرفته است. به عنوان مثال از روزگذشته، 13 تیر تا اطلاع ثانوی پایگاه های همچون وصال شیرازی از ساعت هشت تا 2 بامداد، نارمک از هشت تا 15 همچنین 19 تا 2 بامداد و پایگاه‌های صادقیه، آزادی، شهید رجائی از ساعت هشت تا 15 پذیرای افرادی هستند که برای انتقال خون به این مراکز مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این پایگاه های شهر قدس روزهای زوج از ساعت هشت تا 15 همچنین شهریار از ساعت هشت تا 15، رباط کریم روزهای فرد هشت تا 15، پیروزی 19 تا 2 بامداد، حرم عبدالعظیم 19 تا 2 بامداد، هیئت رزمندگان غرب به جز شب‌های قدر 19 تا پایان مراسم و گلزار شهدای ورامین نیز از ساعت 19 تا 2 بامداد خدمات لازم را در اختیار اهدا کنندگان خون قرار می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به اینکه در ماه مبارک رمضان زمان افطار تا سحر فرصت مناسبی برای اهدای خون است، چرا سازمان انتقال خون برنامه ای برای این ساعات ندارد، افزود: تنها گرفتن خون وظیفه سازمان انتقال خون نیست، بلکه تهیه فرآورده های خون و رساندن آن به بیمارستان از جمله دیگر وظایف این سازمان است و اگر شب اقدام به خونگیری کنیم تهیه فرآورده به صبح موکول می شود و به این ترتیب ممکن است مشکلاتی رخ دهد ضمن اینکه خدمت رسانی به بیمارستان ها نیز مختل شود.

نادعلی با بیان این مطلب که البته برخی از مراکز سازمان انتقال خون در ساعات شب اقدام به خونگیری می کنند، تصریح کرد: خدمت رسانی در ایام ماه مبارک رمضان به مراجعان به هیچ عنوان با کم کاری همراه نبوده است، بلکه اشخاص می توانند در مراکزی که در ساعات شب فعال هستند اقدام به اهدای خون کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در نیمه نخست ماه مبارک رمضان تنها پایگاه وصال در ساعات شب اقدام به خونگیری کرده است؟ افزود: چنین چیزی امکان پذیر نیست قبل از این نیز 18 مرکز در استان تهران نسبت به خونگیری در این ساعات تعیین شده ویژه ماه رمضان فعالیت داشته اند و از روز گذشته نیز 13 مرکز دیگر آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در خاتمه با بیان این مطلب که برخی مدعی هستند که حتی یک دقیقه از تایم کاری پایگاه ها بگذرد مسئولان پایگاه اقدام به خونگیری نمی کنند، تصریح کرد: متأسفانه ما با کمبود شدید کارکنان مواجه هستیم که اگر این کمبود برطرف شود ما شیفت دیگری نیز به پایگاه ها اضافه خواهیم کرد این در حالی است که کارکنان پایگاه ها پرسنل اداری محسوب می شوند و بر اساس شیفت کاری اقدام به فعالیت می کنند بنابراین نمی توان هر زمانی که مراجعه کننده وارد می شود اقدام به خونگیری کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *