معاون حقوقی قوه قضاییه از معاونت تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بازدید کرد

10:49 - 04 دی 1398
کد خبر: ۵۸۰۱۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام دكتر محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه از معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بازدید و رهنمود های لازم در این حوزه را تشریح کرد.

معاون حقوقی قوه قضاییه از معاونت تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بازدید کردبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه در بازدید از معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حوزه تنقیح و اطلاع رسانی قوانین و مقررات تاکید کرد: تعاملات بیشتری بین دو قوه قضاییه و مجریه در این حوزه شکل گیرد تا امکان بهره مندی گسترده‌تر قضات و دیگر شهروندان فراهم شود.


در ابتدای جلسه، مهدی مهدی زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات به بیان توضیحاتی درخصوص سابقه تنقیح قوانین و مقررات و فعالیت‌های معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات پرداخت.

وی در تبیین، ماموریت این معاونت در حوزه اطلاع رسانی قوانین و مقررات گفت: این خدمت از طریق سامانه‌های مختلفی انجام می‌شود که نخستین آن‌ها سامانه رایانامه حقوقی بوده که از طریق آن آخرین قوانین، مقررات و آراء به صورت رایگان به ایمیل شهروندان ارسال می‌شود.

مهدی زاده سپس به ایجاد پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات اشاره کرد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد آن از جمله صفحات اختصاصی مربوط به مراجع وضع قانون و مقرره، دستگاه‌های اجرایی و تقسیم بندی موضوعی قوانین و مقررات را... تبیین کرد.

معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات افزود: با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی تعامل کرده ایم تا مصوبات خودشان را در این پایگاه وارد کنند تا مردم از سردرگمی خارج شده و از مراجعه به سایت‌های متعدد بی نیاز شوند.
 
مهدی زاده بیان داشت :به منظور دسترسی سریعتر، امکان ایجاد صفحه‌ای اختصاصی مربوط به قوه قضاییه در پایگاه ملی قوانین و مقررات وجود دارد تا مقررات مربوط به این قوه در این قسمت بارگذاری شود. در ادامه این جلسه یکی از کارشناسان ارشد معاونت حقوقی رییس جمهور به ارایه توضیحاتی در خصوص سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به پرسش‌های حاضران در این خصوص پاسخ گفت.

 در این دیدار طهماسبی قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضاییه و کیخاه فرزانه سرپرست اداره کل تنقیح قوانین و مقررات قوه قضاییه نیز حضور داشتند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *