دولت دست از رقابت با بخش خصوصی بر دارد

18:30 - 02 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۶۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حشمتی گفت: دولت هم اکنون خود را رقیب بخش خصوصی می‌داند، اما این مسئله باید از بین برود و دولت باید به جای رقابت به فکر حمایت از بخش خصوصی باشد.

میر محمد حشمتی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص قابلیت هلدینگ‌ها در بخش خصوصی اظهار کرد: از حدود پنج سال گذشته فعالیت هلدینگ‌ها در اقتصاد کشور افزایش یافته و توانسته اند دست آورد‌های خوبی برای کشور داشته باشند.

وی افزود: بخشی از اقتصاد کشور هم اکنون در دست هلدینگ‌هاست و این را ثابت کرده اند که بیشتر از بخش دولتی، بر اقتصاد و بخش تولید تاثیر مثبت داشته اند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: خوشبختانه هم اکنون تعداد هلدینگ‌ها رو به رشد است و این موضوع از نظر تحلیل گران اقتصادی در میان مدت می‌تواند تعداد قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

حشمتی تصریح کرد: در چند سال گذشته هلدینگ‌ها توانسته اند برای کشور ارزآوری داشته باشند، اما میزان ارزآوری آن‌ها قابل توجه نبوده است هچنین، همان طور که پیش بینی می‌شود، در صورتی که روند توسعه هلدینگ‌ها به همین منوال ادامه داشته باشد، این شرکت‌ها میزان ارز آوری را می‌تواند برای کشور افزایش دهند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که هم اکنون شاهد آن هستیم، افزایش آشنایی و اعتماد بخش‌های مختلف اقتصادی به خصوص صنایع به شرکت‌های هلدینگی است، این امر می‌تواند بر افزایش موثر فعالیت هلدینگ‌ها در اقتصاد کمک کند.

این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: نگاه بسیاری از بخش‌های اقتصادی متاسفانه داخلی است یعنی معتقدند که فقط با توسعه اقتصاد در داخل کشور می‌توانند تمام مشکلات را بر طرف کنند، اما نگاه هلدینگ‌ها صادرات محور است و با توسعه تجارت خارجی و ارتباطات بین المللی می‌توانند مشکلات اقتصاد را بر طرف کنند.

حشمتی مطرح کرد: حال که رغبت و اعتماد بخش‌های اقتصادی به هلدینگ‌ها افزایش یافته بهتر است که دولت حمایت‌های لازم را از این شرکت‌ها داشته باشد و این فرصت را از دست ندهد.

وی گفت: دولت هم اکنون خود را رقیب بخش خصوصی می‌داند، اما این مسئله باید از بین برود و دولت به جای رقابت به فکر حمایت از بخش خصوصی باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *