مشکلات مسکن مهر حل می‌شود

12:57 - 12 تير 1394
کد خبر: ۵۷۸۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: وزیر راه و شهرسازی برتلاش دولت برای رفع مشکلات مسکن مهر تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح های مسکن مهر برخی امکانات ضروری روبنایی و زیربنایی پیش بینی نشده بود که همین امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
به گزارش ، عباس آخوندی در ادامه سفر به استان اردبیل صبح امروز جمعه ۱۲ تیر وارد شهرستان مشکین شهر شد و از پروژه‌های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای ورود به این شهرستان از محور مشکین شهر - اهر به طول ۶۰ کیلومتر بازدید کرد و در جریان جزئیات نحوه تعریض و جهار بانده سازی این جاده قرار گرفت. پس از بازدید از جاده توریستی مشکین شهر به قینرجه (آب گرم) از پل معلق مشکین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه به طول ۳۶۳ متر و گنجایش ۱۰۰ تن بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: در کنار مسایل مالی  نبود مکان یابی مدرسه، پاسگاه و مراکز بهداشتی در شهرک های مسکن مهر باعث بروز مشکلاتی شده است ولی به هر حال مردم نباید تحت تاثیر تصمیمات اشتباه در گذشته قرار بگیرند.

آخوندی گفت: گرچه تکمیل برخی از این پروژه ها مانند ساخت مدرسه جزو وظایف و تعهدات این وزارتخانه نیست اما بنا داریم در جهت حل مشکلات موجود گام برداریم.

وی با اشاره به طرح های مسکن مهر استان اردبیل گفت: در سفر قبلی به این استان در جریان مشکلات قرار گرفتم و از این رو برای رفع آنها متعهد به پرداخت یک سوم اعتبار مورد نیاز از منابع داخلی وزارتخانه شدیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به چهاربانده شدن ۳۰ کیلومتر از این مسیر از سمت اردبیل به مشکین شهر تنها ۴۲ کیلومتر میانی باقی می ماند که در این قطعه نیز پیمانکار مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه در این سفر از محور مهم مشکین شهر به اهر نیز بازدید کردم ادامه داد: در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا این جاده نیز چهاربانده شود البته شاید مجبور باشیم در محور مشکین شهر - اهر از سیستم عوارض استفاده کنیم تا سرمایه گذار به ساخت این محور ترغیب شود.

آخوندی با مهم دانستن این محور اظهار کرد: جاده مشکین شهر به قینرجه به طول ۱۳ کیلومتر جاده ای توریستی است که تا حدودی عملیات تعریض آن انجام شده است.

وی مشکین شهر را از دو جهت گردشگری و اقتصاد کشاورزی مهم دانست و افزود: این شهرستان سالانه ۵۰۰ هزار تن محصول دارد که رقم بالایی است، به همین جهت ایده احداث پایانه بار کشاورزی در این منطقه را داریم که در جهت توسعه کشاورزی مؤثر خواهد بود.

وی همچنین اجرای پل معلق مشکین شهر را نتیجه همکاری دولت و بخش خصوصی معرفی کرد و افزود: دولت اراضی ابن پروژه را تأمین کرد و بخش خصوصی احداث آن را انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت این پل هم می تواند به باقی ماندن منابع مالی در کشور و ثروت آفرینی مردم منطقه کمک کند و هم با جذب گردشگر خارجی به ورود ارز به کشور بیانجامد.

افتتاح جاده چهاربانده مشکین شهر - اردبیل
آخوندی در ادامه سفر به شهرستان مشکین شهر جاده چهاربانده این شهر به اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر را افتتاح کرد.

محور اردبیل به مشکین شهر به طول ۹۰ کیلومتر دارای دو قطعه چهاربانده به طول ۳۵ کیلومتر از اردبیل به مشکین شهر و ۱۵ کیلومتر از مشکین شهر به اردبیل است که قطعه ای که امرور افتتاح شد با هزینه ای بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

آخوندی در پایان افتتاح این جاده خطاب به مسئولان محلی و استانی گفت: مشکین شهر با این حجم مسافرپذیری نباید دارای چنین بافت فرسوده ای باشد؛ وی به مسئولان راه و شهرسازی استان دستور داد تا با هماهنگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مشاور مطالعات بهسازی بافت قدیمی این شهر را انتخاب کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *