تفاهم‌نامه همکاری رایزنی فرهنگی ایران و بنیاد ملی کتاب پاکستان امضا شد

17:38 - 09 تير 1394
کد خبر: ۵۷۵۳۹
خبرگزاری میزان: تفاهم‌نامه همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و بنیاد ملی کتاب پاکستان در زمینه تأسیس و راه‌اندازی «گوشه حافظ» به وسيله شهاب‌الدین دارایی و انعام الحق جاوید امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگی ، همزمان با ماه مبارك رمضان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و بنیاد ملی کتاب پاکستان، هشتم تيرماه در زمینه تأسیس و راه‌اندازی «گوشه حافظ» به وسيله شهاب‌الدین دارایي، رايزن فرهنگي ايران و انعام الحق جاوید، ريیس بنیاد ملی کتاب پاكستان امضاء شد.

نشر کتاب‌های ادبی ایران با ترجمه اردو

انعام الحق جاوید، ريیس بنیاد ملی کتاب پاكستان، امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترك با رایزنی فرهنگی ایران را به فال نیک گرفت و اظهار كرد: با این‌گونه اقدامات، گام‌های بلندی در زمینه گسترش روابط فرهنگی و ادبی دو ملّت ایران و پاکستان برداشته می‌شود.

وي، بيان كرد: حافظ شیرازی نه فقط شاعر مردم ایران است، بلکه شاعر ما نیز هست و در نظر داريم تا در آینده‌اي نزدیک با همکاری رایزنی فرهنگی، کتاب‌های ادبی ایران را به صورت دو زبانه، فارسی و اردو چاپ و منتشر کنيم.

«گوشه حافظ»؛ نقطه عطفی در روابط فرهنگی ایران و پاکستان

شهاب‌الدین دارایی، رايزن فرهنگي كشورمان به روابط دیرینه ايران و پاكستان اشاره و تصريح كرد: اميد است تا هر دو نهاد فرهنگی برای گسترش روابط فرهنگی و ادبی دو ملّت ایران و پاکستان بیش از پیش تلاش كنند.

وی، افزود: ایجاد «گوشه حافظ» در محل بنیاد ملی کتاب پاكستان، موجب تقویت روابط فرهنگی و علمی ایران و پاکستان می‌شود؛ چراكه رابطه دو كشور، عمیق و تاریخی است.

دارایی، ضمن تقدير از ريیس بنیاد ملی کتاب پاكستان و همکاران وی در ايجاد گوشه حافظ، گفت: تأسیس «گوشه حافظ» نقطه عطفی در روابط فرهنگی ایران و پاکستان محسوب خواهد شد که امروز با امضاي این سند پُر ارزش، مبادلات فرهنگی اتفاق افتاد، امیدوارم این اقدام به تعمیق، توسعه و گسترش روابط فرهنگی دو کشور کمک کند.

رايزن فرهنگي كشورمان در رابطه با چاپ مكتوبات ادبي ايران با ترجمه اردو، گفت: رایزنی فرهنگی ايران از این گونه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی حمایت می‌كند، لذا در نشست و گفت‌وگوهای بعدی برای ترجمه و نشر کتاب‌های ادبی فارسی با ترجمه اردو بررسی و بحث تبادل نظر خواهیم کرد.

گفتني است، نماینده شبکه رادیو تلویزیونی ATV اسلام‌آباد در این زمینه با ريیس بنیاد ملی کتاب پاكستان و رايزن فرهنگي ايران مصاحبه‌هایی انجام داد.

انتهاي پيام/ Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *