صدور قرار جریمه و تصرف باغ ستارخان به علت خشک شدن درختان/ واگذاری ساخت زباله سوز به سرمایه‌گذار خارجی

12:22 - 09 تير 1394
کد خبر: ۵۷۴۲۶
خبرگزاری میزان: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که قرار بر جریمه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی و تصرف باغ ستارخان به علت خشک شدن و سهل انگاری مالک صادر شده است، گفت: ساخت کارخانه زباله سوز را به طور کامل به سرمایه گذار خارجی می سپاریم.

صدور قرار جریمه و تصرف باغ ستارخان به علت خشک شدن درختان/ واگذاری ساخت زباله سوز به سرمایه‌گذار خارجیبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مجتبی عبدالهی در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از باغ ستارخان که در مقابل شرکت برق آلستوم قرار دارد گفت: این زمین 12 هزارو 360 متر است و قرار است پرونده آن بررسی شود.

وی با اشاره به این که در سال 90 رای به باغ بودن این مکان داده شده است، تصریح کرد: به علت سهل انگاری مالک جریمه های متعدد همانند کاشت چند برابر تعیین شد و در نهایت در بازدید های میدانی رای به پرداخت جریمه یک میلیارد و 600 تومانی برای مالک این زمین داده شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین رای به تصرف زمین بنا بر تبصره یک ماده 6 داده شده است.

وی با اشاره به این که 2 روز گذشته شهرداری اقدام به آبیاری و پاکسازی این زمین کرد، گفت: اما مالک این زمین با خانواده خود تجمع کردند و مانع این اقدام شدند.
عبدالهی با تاکید بر این که در حال مذاکره برای تهاتر این زمین هستیم، اظهار کرد: به منطقه تذکر داده ایم رای ما تبصره یک ماده 6 است و باید این زمین تصرف شود.

وی با اشاره به این که برای حفاظت از باغات گروه خاصی در نظر گرفته ایم و بازدید میدانی متعدد را نیز انجام می دهیم، عنوان کرد: همچنین ستادی با تیم حقوقی خاص نیز تشکیل داده ایم تا پرونده ها را خارج از مناطق بررسی کنیم.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به این که در نشست های تخصصی کمیسیون های معانت اجتماعی به این نتیجه که باید زباله سوز ایجاد کنیم رسیده ایم، خاطرنشان کرد: در دنیا بیش از 2 هزار دستگاه زباله سوز وجود دارد که برخی از آنها 50 سال قدمت دارد. ما نیز یک زباله سوز 200 تنی داریم که 3 مگاوات برق تولید می کند.

عبدالهی با بیان این که طبق بودجه 94 شهرداری مکلف به ساخت زباله سوز است، گفت: لذا بازدیدی از 6 نوع دستگاه زباله سوز در چین داشته ایم. بر این اساس عمده دستگاه ها ممکن است تکنولوژی چینی نباشد، اما کوره های تکنولوژی مارتین نیز در چین ساخته می شود.

وی با تاکید بر این که چین در موضوع شهری پیشرفت بی سابقه ای داشته است، عنوان کرد: در صورتی که خرید زباله سوز از کشور چین بخواهد نهایی شود جوانب آن را بررسی می کنیم. شهرداری قصد دارد ساخت کارخانه زباله سوز را به طور کامل به سرمایه گذار خارجی بسپاریم.



ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
چرا وقتی در داخل کشور مهندسین توانمندی وجود دارند که امکان ساخت این دستگاه با هزینه کمتر وکارایی بیشتر را دارند ساخت این دستگاه به کشور های خارجی سپرده شود؟؟؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *