رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقام آمریکایی: به مکانیزمی دست یافته ایم که به بازرسان اجازه بازرسی از تمام سایت های مشکوک ایران را می دهد / اجازه بازرسی از هیچ سایت نظامی مان را نمی دهیم

9:20 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۱۷۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: دور آخر مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 برای دستیابی به توافق جامع در جریان است، ظریف شب گذشته به تهران عزیمت کرده و پس از یک روز حضور در تهران به وین باز خواهد گشت.
به گزارش ، دور آخر مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 برای دستیابی به توافق جامع در جریان است.

این گفتگوها از ظهر روز شنبه و با ورود محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به وین وارد سطح وزرا شد.

در چارچوب این مذاکرات روز گذشته وزرای خارجه انگلیس، و آلمان به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین معاون وزیر خارجه چین برای شرکت در گفتگوها راهی وین شده و به هتل کوبورگ، محل برگزاری مذاکرات رفته اند.

اما نکته قابل توجه در تحولات دیروز، بازگشت اکثر وزرای خارجه به پایتخت های خود برای رایزنی بود که نشان از مطرح شدن پیشنهادها و مسائل جدید از سوی دو طرف بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید نتیجه رایزنی پایتخت ها و پس از آن مجددا مذاکرات چه خواهد بود.

مخاطبان گرامی می‌توانند اخبار لحظه به لحظه و گزارش‌های ارسالی  به وین را در ادامه ملاحظه فرمایند:

22:21 مقام آمریکایی(5): اما در متن این توافق آمده است که چناچه آژانس نیاز به دسترسی داشته و برای آن دسترسی دلیل داشته باشد، پروسه ای وجود دارد که به دادن این دسترسی اطمینان می دهد.

22:20 مقام آمریکایی(4): موارد محرمانه ای وجود دارد که هیچ کشوری تمایل به اشتراک گذاشتن آنها ندارد.

22:18 مقام آمریکایی (3): این به این معنا نیست که مه به هر سایت نظامی که می خواهیم وارد شویم چرا که آمریکا هم به هیچ کس اجازه نمی دهد به هیچ سایت نظامی اش وارد شود.

22:16 یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز(2): ما روی پروسه ای کار می کنیم که به ما اطمینان می دهد آژانس هر دسترسی که نیاز دارد داشته باشد.

22:15 یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز(1): مذاکره کنندگان به مکانیزمی دست یافته اند که به بازرسان انرژی اتمی اجازه بازرسی از تمام سایت های مشکوک ایران را می دهد.

19:10 فرانک والتر اشتاين ماير وزير خارجه آلمان و يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در هتل کوبورگ وين ديدار و گفت وگو کردند.

19:00 نشست عراقچی، شرمن و اشمیدبه پایان رسید

18:50 فابیوس: ظریف جهت مشورت درباره تحریم ها به تهران رفته است
* وزرای خارجه چین و روسیه تا پایان هفته به وین سفر می‌کنند
* پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته اما کار هنوز تمام نشده است

17:30 برخی منابع خبری از قطعی شدن سفر صالحی به همراه محمد جواد ظریف به وین خبر دادند.

17:11  معاون وزیر خارجه ایران، هم اکنون با هیئت های اروپایی و آمریکایی حاضر در هتل کوبورگ در حال مذاکره است.

 16:02
المانیتور: ظریف در بازگشت خود به تهران، مسائل باقی مانده مذاکرات از جمله؛ گامهای عملی ایران برای رفع نگرانی های غرب در زمینه فعالیت های احتمالی نظامی ایران در گذشته در ارتباط با پایگاه های هسته ای PMD، تمایل آژانس برای دسترسی ویژه به پایگاه‌های هسته ای و مصاحبه با داشنمدان، و همچنین محدودیت برای برنامه های هسته ای ایران از 11 تا 15 سال را بررسی خواهد کرد، این رسانه به نقل از یک منبع اگاه ایرانی مدعی شده است: اگر حال علی اکبر صالحی مساعد تشخیص داده شود او نیز ظریف را در بازگشت به وین همراهی خواهد کرد، همچنین "داریل کیمبال"، مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات آمریکا گفته است: طی 36 ساعت آینده مواضع دو طرف مبهم خواهد بود و پس از آن مسائل روشن خواهد شد.


15:49  نشست معاونین وزرای خارجه دقایقی پیش پایان یافت.

15:43  لاوروف، وزیر خارجه روسیه، فردا در وین با جان کری دیدار خواهد کرد.

15:28
وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکایی به همراه هیئت مذاکره کننده این کشور، دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شدند.

15:16 گزارش خبرنگار اعزامی به وین (لینک خبر)

14:49 اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با یوکیو آمانو، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جلسه مهمی درباره سئوالات راستی‌آزمایی داشتیم.

کری: برای نتیجه گیری خیلی زود است/ تلاش معنادار رسانه های غربی برای انداختن توپ در زمین ایران

14:32  رسانه های غربی طی ساعات گذشته و پس از بازگشت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به تهران، با ایجاد موج رسانه ای در تلاش هستند تا نشان دهند آینده مذاکرات به تصمیماتی که در تهران گرفته می شود بستگی دارد.
در همین زمینه، بلومبرگ صبح امروز با انتشار گزارشی قابل تامل عنوان کرد: در صورت شکست مذاکرات، وزیر خارجه آمریکا باید ایران را مقصر جلوه دهد.
این درحالی است که مقامات مسئول ایرانی بارها تاکید کرده اند موضع کلی ایران همان چارچوبی است که دو طرف در تفاهم لوزان به آن دست یافتند.

14:16  دیدار کری و آمانو پایان یافت.
کری با اشاره به جلسه خود با امانو گفت: فعلا در حال کار بر روی موضوعات هستیم و برای نتیجه گیری خیلی زود است، دیدار با امانو بسیار خوب بود، از فداکاری و کار سخت آقای آمانو در خلال مذاکرات قدردانی می کنم.

کری: برای نتیجه گیری خیلی زود است/ المانیتور: گفتگوها بر سر PMD و نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران است

14:10  المانیتور: مقامات اروپایی خبر دادند: دستیابی به توافق نهائی در حال حاضر تنها منوط به بحث PMD و نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران شده است.

13:25  اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان دقایقی پیش، هتل کوبورگ، محل برگزاری مذاکرات هسته ای را ترک کرد.

12:29  مذاکرات هسته ای در سطح معاونین وزرای خارجه و کارشناسان از ساعت ده به وقت وین از سر گرفته می شود.

12:10  مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان وارد وین شد.

11:30  آلن ایر در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تمدید چندماهه گفتگوهای هسته ای گفت: تمدید بلند مدت مذاکرات مدنظر نیست.

11:00 جان کری وزیر خارجه آمریکا و یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعت 10:45 به وقت وین با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

10:50 معاون وزیر خارجه چین: امیدوارم در زمان مقرر به توافق دستیابیم و هر دو طرف منافعشان را حفظ کنند.

09:02 ظریف شب گذشته گفته بود:
هفته گذشته که در لوکزامبورگ بودیم و با وزیران سه کشور اروپایی صحبت کردیم قرار شد شنبه و یکشنبه وزیران در وین دیدار داشته باشند، اکنون که دیدارها انجام شده بعضی از وزیران قبل‌ازظهر، برخی بعدازظهر و بعضی تا شب وین را ترک می‌کنند، سه‌شنبه بازخواهم گشت.

****
اخبار مذاکرات در روز 7 تیرماه
گزارش خبرنگار اعزامی از وین بخش اول  بخش دوم
****
اخبار مذاکرات در روز  6تیر ماه
گزارش خبرنگار اعزامی از وین  بخش اول  بخش دوم



ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
مگه میشه،مگه داریم
انار
|
-
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد به مکان های نظامی خود جاسوس بفرستد و دست خودش را باز کند امریکا می خواهد ایران را بسنجد که چه دارد و چه ندارد این توافق نیست اینها کار دیگری می کنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *