آیا لقب «قائم»، تنها برای امام دوازدهم به کار رفته است؟

10:49 - 25 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۸۲۱۳
صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ روایت رهبر معظم انقلاب پستی به این شرح منتشر کرد:وقتی که در خدمت امام باقر (ع) در روز‌های آخر عمرش صحبت می‌شود و سؤال می‌شود که قائم آل محمد کیست؟ حضرت یک نگاهی می‌کنند به امام صادق (ع) می‌گویند که گویا می‌بینم که قائم آل محمد این است. البته می‌دانید که قائم آل محمد یک اسم عام است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، رهبر معظم انقلاب پستی به این شرح منتشر کرد:
«وقتی که در خدمت امام باقر (ع) در روز‌های آخر عمرش صحبت می‌شود و سؤال می‌شود که قائم آل محمد کیست؟ حضرت یک نگاهی می‌کنند به امام صادق (ع). می‌گویند که گویا می‌بینم که قائم آل محمد این است. البته می‌دانید که قائم آل محمد یک اسم عام است، اسم خاص نیست، اسم، ولی عصر صلوات‌اللَّه‌علیه نیست. حضرت، ولی عصر صلوات‌اللَّه‌علیه قائم نهایی آل محمد است، اما همه‌ی کسانی که از آل محمد (ص) در طول زمان قیام کردند -چه پیروزی به دست آورده باشند چه نیاورده باشند- این‌ها قائم آل محمدند. این روایاتی که می‌گوید وقتی قائم ما قیام کند این کار‌ها را می‌کند، این کار‌ها را می‌کند، این رفاه را ایجاد می‌کند، این عدل را می‌گستراند، منظور حضرت، ولی عصر (عج) نبود آن روز. منظور این بود که آن شخصی از آل محمد که بناست حکومت حق و عدل را به وجود بیاورد، او وقتی که قیام بکند این کار‌ها را خواهد کرد و این درست هم بود.»
۱۳۵۸/۰۳/۲۱

آیا لقب «قائم»، تنها برای امام دوازدهم به کار رفته است؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *