رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرکزی برای سرویس‌دهی به زنان معتاد دارای کودک/ هیچ زنی به دلیل مشکل مالی رد نمی‌شود

9:38 - 21 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۷۰۶۷
رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه این مرکز تنها و منحصر به فرد‌ترین مرکز جامع درمان اعتیاد است، افزود: اینجا تنها مرکزی است که به زنان باردار سرویس می‌دهد و زنان دارای کودک و زنان معتاد در این مرکز نگهداری و مراقبت می‌شوند.

ننبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، عباس دیلمی زاده، رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ در جمع خبرنگاران بیان کرد: یک اتاق برای مراقبت‌های ویژه زنان بارداری که نیاز به مراقبت دارند وجود دارد، که بستگی به سن فرد و خطری که برای سقط جنین وجود دارد مورد درمان قرار می‌گیرد. همچنین افرادی که علائم سایکوتیک یا علام روان پریشی داشته باشند تا رسیدن به وضعیت پایدار در این اتاق مراقبت می‌شوند.

وی افزود: افرادی که به مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ مراجعه می‌کنند از طریق شهرداری، بهزیستی، مراکز کاهش آسیب جمعیت، NGO حوضه‌های کودکان و مادران و همچنین معرفی دوستان و آشنایان یا خودشان آمدند.

وی در مورد هزینه درمان این مرکز افزود: کل خدمات به صورت رایگان است، مگر ثابت شود شخص توان پرداخت مالی دارد و سقف هزینه پرداختی ۸۰۰هزار تومان است.

 دیلمی زاده توضیح داد: هزینه حداکثری بیمار ۸۰۰هزار تومان است، که امکان دارد ۳ هزینه برای بیمار احراز شود، این هزینه‌ها شامل هزینه بوفه و هزینه دارویی به غیر از دارو‌هایی که برای درمان اعتیاد مصرف می‌کنند و هزینه‌هایی که برای کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده برای مرکز مادر و کودک گران است که جبران این هزینه‌ها به چند طریق صورت می‌گیرد، سازمان بهزیستی، کمک خیرین و هزینه‌هایی که خود فرد پرداخت می‌کند. درضمن مدت نگهداری و هزینه‌های زنان معتاد شناور هستند.

رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه این مرکز تنها و منحصر به فرد‌ترین مرکز جامع درمان اعتیاد است، افزود: اینجا تنها مرکزی است که به زنان باردار سرویس می‌دهد و زنان دارای کودک و زنان معتاد در این مرکز نگهداری و مراقبت می‌شوند.


دیلمی زاده بیان کرد:محدودیت سنی برای بانوان و کودکان دختر وجود ندارد، اما برای کودکان پسر محدودیت سنی وجود داد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان عنوان کرد: افرادی که بتوانند در بیرون از این مرکز به راحتی زندگی کنند، ترخیص می‌شوند.

رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ افزود: اشخاصی هم هستند که قبلا در این مرکز بودن و بهبود یافتند و مقیم اینجا نیستند، اما هزینه دارو و درمان سرپایی و در جلسات گروه درمانی شرکت می‌کنند به اینجا مراجعه می‌کنند.


دیلمی زاده در رابطه با آمار افراد مقیم و غیر مقیم مرکز مادر و کودک گفت: تعداد افراد مقیم این مرکز ۳۰ نفر مادر و کودک هستند و ۱۸نفر غیر مقیم به صورت سرپایی درمان خود را ادامه می‌دهند، کودکان مقیم در مرکز ۱۴ نفر است.


وی بیان کرد: افراد مقیم این مرکز هم افراد مهاجر هستند و هم افراد ساکن شهر تهران.

رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ افزود: یک نفر باردار و ۲ نفر تازه فارغ شده که یکی از کودکان در ICU بیمارستان شوش بستری است.


وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه‌های بیمارستانی فرد باردار افزود: هزینه‌های زایمان اغلب به کمک خیرین یا خود مرکز و  مددکار‌های بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان اکبر آباد، مهدیه و سمیه کرج تامین می‌کنند.


رئیس مرکز کودک و مادر منطقه ۱۵ادامه داد: افراد معرفی شده به این سازمان  ۱۰تا ۲۰درصد از طریق سازمان بهزیستی و ۱۰ تا ۲۰درصد از طریق سازمان شهرداری و ۱۰ تا ۱۵درصد از طریق NGO‌ها و مابقی افراد خودشان مراجعه کردند یا تیم‌های آسیب جمعیت معرفی شدند.


وی بیان کرد:هیچ زنی به دلیل مشکل مالی رد نمی‌شود و تا زمانی که وضعیت مریض بهبود پیدا نکند به محیط بیرون فرستاده نمی‌شود و کمک می‌خواهیم از کسانی که به یک خانواده در همچین شرایطی که بهبود پیدا کرده است و می‌خواهد در شرایط خارج از این مرکز باشد سرپناه اولیه ایجاد کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *