دستگاه قضایی به سمت وضعیت مطلوب تحقق عدالت در جامعه حرکت می کند

14:26 - 04 تير 1394
کد خبر: ۵۶۵۵۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دستگاه قضایی به سمت وضعیت مطلوب تحقق عدالت در جامعه حرکت می کند، گفت: معتقدیم که در دستگاه قضایی تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم و برای رفع این فاصله همواره تلاش می کنیم.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، یدالله موحد در نشست با فرمانده انتظامی و روسای پلیس های تخصصی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: عدالت یکی از مولفه های اساسی جامعه است و به دلیل اهمیت این موضوع، بسیاری از نهادها در راستای تحقق این امر تلاش می کنند.

وی بیان کرد: هدف این است که مردم دادرسی عادلانه و منصفانه ای را در اختیار داشته باشند تا آرامش و عدالت برای آنها ایجاد شود.

وی تاکید کرد: هر موضوعی که موجب می شود که در فرایندها و مسیر کار تحقق عدالت در جامعه، آسیبی به هدف غایی ما وارد شود، باید برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال همدلی و همزبانی همه باید تلاش کنیم تا به نقطه مورد نظر دست یابیم.

بالاترین مقام قضئی استان کرمان افزود: تقویت منابع مالی، فضای اداری و تجهیزات و نیز توسعه فناوری ها به منظور رسیدن به تحقق عدالت و امنیت برای جامعه انجام می شود و اگر این امر محقق نشود باید دید که مشکل در کجاست.

وی با تاکید بر اینکه جامعه انتظار دارد که برخورد عادلانه ای با جرایم صورت گیرد، عنوان کرد: نیروی انتظامی در تراز اصلی خود حرکت پرشتابی را در مسیر موفقیت آغاز کرده است و امیدواریم به زودی موفقیت های این نیرو هر چه بیشتر توسعه باید.

موحد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه عنوان کرد: سنگ بنای تحولات ساختاری و محتوایی جدی که امروز در عرصه قضایی با آنها روبرو هستیم  توسط شهید بهشتی گذاشته شده است.

در ادامه فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان از نظر امنیتی شرایط بسیار خوبی را دارد.

سردار حسین چناریان افزود: در سطح استان کرمان آمادگی لازم برای اجرای قانون جدید قضایی به وجود آمده است و امیدواریم این قانون با کمترین مشکلات اجرایی می شود.

سردار حسین چناریان افزود: در این رابطه آموزش همکاران و صدور کارت های ویژه نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: حضور رییس کل دادگستری که با شناخت و تجربه در این مقام قرار گرفته اند و اراده جدی دستگاه قضایی در توسعه امنیت در جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است .

وی ضمن تقدیر از اقدامات یگان ویژه ، گفت: ماموران این یگان هم پشتیبان نیروهای انتظامی هستند و هم ماموریت های خاص خود را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در کنار دستگاه قضایی در برخورد با روزه خواری با جدیت وارد صحنه شده است و به وظایف خود عمل می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *