قضات سربازان گمنامی هستند که برای احقاق حق و ابطال باطل می‌کوشند/ رسیدگی به مسائل حفظ حقوق بیت‌المال، به‌لحظه است/بررسی محتوای مجرمانه در فضای مجازی، شبانه‌روزی انجام می‌شود

19:49 - 03 تير 1394
کد خبر: ۵۶۵۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان:حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی دادستانی کل کشور، رسیدگی بدون تبعیض نسبت به جرایم، بویژه مفاسد اقتصادی و اجتماعی را اولویت کار دستگاه قضایی دانست و بر سختی کار قضات در اجرای عدالت، نفوذناپذیری و دوری از هوای نفس تاکید کرد.
حجت الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، هفته قوه قضاییه را فرصتی مناسب برای انعکاس دستاوردها و عملکرد قضات که خالصانه و مخلصانه در کشور برای اجرای عدالت قضایی تلاش می کنند، عنوان کرد.

وی  گفت: این عملکرد ها باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود. قضات سربازان گمنامی هستند که برای احقاق حق و ابطال باطل بسیار تلاش می کنند. اجرای عدالت و کار قضایی توام با نفوذ ناپذیری و دوری از هوای نفس بسیار سخت است که در هفته قوه قضاییه از همکاران قضایی و اداری در سراسر کشور تشکر می کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی درادامه از رفع تصرف 40 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور خبرداد و گفت: پیگیری تصرفات غیرمجاز اراضی منابع طبیعی ، تغییرکاربری اراضی کشاورزی و باغات در حوزه فعالیت دادستانی کل است که با جدیت این کار را دنبال می کند و خوشبختانه به لطف خداوند امروز شاهد هستیم که با پیگیری دستگاه قضایی بیش از 40 هزار هکتار از اراضی ملی کشور رفع تصرف شده است.

 وی اضافه کرد:  این رقم نشانه عملکرد مثبت و مناسب دادسراها و قضات در کشور است لازم به ذکر است مسئولیت دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال به عهده دادستانی کل کشور است که  به لحظه و سرعت این مسائل را مورد رسیدگی قرار می دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با تاکید بر رسیدگی سریع به پرونده های قضایی در دادستانی کل کشور اظهارکرد: امروز پرونده معوقه در حوزه دادستانی کل کشور نداریم  وسعی شده است ضمن رسیدگی به روز، پرونده های معوقه هم  مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر وظایف حوزه دادستانی کل کشور افزود: همکاری با دیوان عالی کشور  و رسیدگی به پرونده های موادمخدر و فعال بودن کارگروه فضای مجازی و شناسایی موارد مجرمانه درفضای مجازی و برخورد با آنها از دیگر وظایفی است که انجام آن برعهده دادستانی کل کشور است.

دادستان کل کشور همچنین گفت: معاونت قضایی در حوزه کارگروه بررسی مواردمجرمانه در فضای مجازی با جدیت کار را دنبال می کند و با مواردی که جنبه مجرمانه در فضای مجازی داشته بسرعت و بهنگام برخورد کرده است و این بخش از دادستانی به صورت شبانه روزی فعال است .

وی افزود: در ده ماهه گذشته عملکرد دادسراهای نیمی از استان های کشور مورد بازرسی برنامه ای قرار گرفته است که این امر مهم  در ارتباط با نظارت برعملکرد دادسراها انجام شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه بیان کرد: در طول مدت مسئولیتم دو نشست کاملا کاربردی با حضور دادستان های کشور ومسئولان اجرایی دست اندرکار برگزار شده است. یک نشست امنیتی بود و دیگری مربوط به رفع تصرفات از اراضی کشاورزی و باغات. همچنین در نشستی با دادستان ها برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری، زمینه اجرایی شدن هرچه بهتر این قانون مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دادستان کل کشور پیگیری حقوق عامه را از دیگر وظایف دادستانی عنوان کرد و گفت: مواردی از پرونده های مهم را دادستان کل به عنوان مدعی العموم و مدعی حقوق عامه دنبال کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *