مرخصی زایمان همچنان چالش برانگیز است

10:33 - 14 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۵۰۳۱
یک نماینده مجلس با تاکید براینکه برای اجرای مرخصی زایمان در بخش‌های دولتی و به ویژه بخش خصوصی نیازمند کار آمایشی دقیق و پژوهش هستیم، گفت: در این زمینه از مرکز پژوهش‌های مجلس این مطالبه را داریم که در این زمینه گزارشی ارائه کند تا براساس آن اقدام شایسته قانون‌گذاری صورت گیرد.

مرخصی زایمان همچنان چالش برانگیز استبه گزارش گروه فضای مجازی ، به نقل از روزنامه خراسان، طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از دغدغه‌های مهم زنان باردار شاغل، امنیت شغلی آن‌ها در دوران بارداری و پس از آن است. در واقع زنان باردار شاغل نگران این هم باید باشند که آیا پس از گذراندن دوران مرخصی اعتبار شغلی آن‌ها پایدار مانده است یا نه؟
وی با بیان اینکه مشکل دیگر بهره‌مندی زنان از مرخصی زایمان تخصیص اعتبار است اظهار کرد: از آنجایی که منابع تخصیص یافته برای بودجه مرخصی زایمان ناپایدار است، این قانون در اجرا با مشکلاتی مواجه شده است.
سیاوشی با تاکید براینکه برای اجرای آن در بخش‌های دولتی و به ویژه بخش خصوصی نیازمند کار آمایشی دقیق و پژوهش هستیم، گفت: در این زمینه از مرکز پژوهش‌های مجلس این مطالبه را داریم که در این زمینه گزارشی ارائه کند تا براساس آن اقدام شایسته قانون‌گذاری صورت گیرد.


برچسب ها: مجلس مرخصی زایمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *