رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هالووین چگونه به ایران رسید؟

12:19 - 11 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۳۹۱۰
جشن هالووین در کشور‌هایی از جمله ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، آمریکا و ... برگزار می‌شود. اما طی چند سال گذشته کسانی هستند که «هالووین» را در ایران جشن می‌گیرند! یکی از دلایلی که می‌توان برای ورود این جشن به ایران متصور شد.

هالووین چگونه به ایران رسید؟به گزارش گروه فضای مجازی ، به نقل از روزنامه خراسان، تصور کنید اول نوروز خارجی‌ها لباس نو بپوشند و به دیدار هم بروند یا در آخرین چهارشنبه سال شمسی آتش روشن کنند و از روی آن این ور و آن ور بپرند یا حتی در ایام چراغ برات به مزار عزیزانشان سری بزنند و خرما خیرات کنند.

این‌هایی که گفتیم خنده دار به نظر می‌آید، ولی ما خودمان برخی از این کار‌های خنده دار آن‌ها را انجام می‌دهیم و عده‌ای جشن‌های بی‌اصل و نسب در سنت و آیین کشورمان را که متعلق به غربی هاست، انجام می‌دهند. چند سالی می‌شود که برخی از مردم در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) مثل غربی‌ها لباس‌های ترسناک می‌پوشند و تصاویر آن این روز‌ها در اینستاگرام به وفور دیده می‌شود.
«هالووین» چیست؟
هالووین یک جشن سنتی غربی است که در شب ۳۱ اکتبر «نهم آبان» برگزار می‌شود و ریشه در جشنواره سامهِین (Samhain) دارد. سامهین زمانی بود که کافران باستانی آن دیار محصولات کشاورزی برداشت شده خود را ذخیره می‌کردند و برای فصل زمستان آماده می‌شدند. اسکاتلندی‌های باستانی باور داشتند در شب ۳۱ اکتبر مرز‌های دنیای زندگان و مردگان برداشته می‌شود و مردگان در آن شب به زندگی برمی گردند و موجب به بار آوردن تباهی و ویرانی نظیر بیماری یا محصولات آفت زده و خراب می‌شوند.
درآمد ۱۰ میلیارد دلاری هالووین
گفته می‌شود امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار در آمریکا برای برگزاری جشن هالووین یعنی خرید شکلات، پوشاک و تزیینات مخصوص هالووین هزینه شده است! در واقع هر سال چنین هزینه ای، شاید هم بیشتر، برای برگزاری هالووین صرف می‌شود.
از کجا آمد و چگونه به ایران رسید؟
جشن هالووین در کشور‌هایی از جمله ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، آمریکا و ... برگزار می‌شود. اما طی چند سال گذشته کسانی هستند که «هالووین» را در ایران جشن می‌گیرند! یکی از دلایلی که می‌توان برای ورود این جشن به ایران متصور شد این است که عده‌ای برای فروش بیشتر سعی می‌کنند پای این گونه جشن‌ها را به کشور باز کنند تا سهمی از بازار هالووین را به خود اختصاص دهند. برای اثبات این فرضیه هم می‌توان به شمار زیادی از قنادی‌ها وبرخی از میوه‌فروشی‌ها که محصولات تزیین شده‌ای را برای این مراسم حاضر کرده اند اشاره کرد. حتی فروش زیورآلات نیز برای این شب مرسوم شده و تجارت آن رواج پیدا کرده است. اگر فرض کنیم چنین جشنی صرفاً بهانه‌ای برای شادی و دورهم بودن است، نمی‌توان درباره آثار فرهنگی آن بی‌تفاوت بود.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: جشن هالوین لباس نو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *