لزوم تایید طرح انضباط شهری منطقه 12 تهران در شورای شهر/ هرگز اجازه تخریب به‌نام زیباسازی را نمی دهیم

13:27 - 03 تير 1394
کد خبر: ۵۶۳۷۰
خبرگزاری میزان: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تایید طرح انضباط شهری در شورای شهر پیش از اجرا و ارائه پیوست های آن به اعضا خاطرنشان کرد: هرگز اجازه تکرار تجربه تلخ تخریب مغازه های میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا را به اسم زیباسازی شهر نمی دهیم.
لزوم تایید طرح انضباط شهری منطقه 12 تهران در شورای شهر/ هرگز اجازه تخریب بنام زیباسازی را نمی دهیمابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به صورت جلسه منتشر شده از سوی رسانه ها در خصوص تخریب 64 خانه در منطقه 12 پایتخت خاطرنشان کرد: بدون شک مدیریت شهری قصد اجرای هر برنامه ای خارج از برنامه 5 ساله دوم شهرداری در تهران را داشته باشد باید به تصویب شورای شهر برسد.

وی با تاکید بر این که شورای شهر تنها در صورتی به تصویب لوایح شهرداری دست می زند که پیوست های مورد نیاز آن طرح نیز ارائه شود، تصریح کرد: تهران تجربه تلخ تخریب بیش از 400 مغازه را در محدوده میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا به نام زیباسازی شهر را دارد. تجربه ای که منجر به بیکار شدن و ضرر اقتصادی تعداد زیادی از کسبه این محدوده شد، زیرا در این حرکت پیوست اقتصادی و ترافیکی نادیده گرفته شده بود.

قناعتی با اشاره به اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 تهران از مدیریت شهری درخواست کرد: پیش از اجرای هر اقدامی پیوست های مختلف طرح همراه با پیشنهاد شهرداری در این خصوص را به شورای شهر ارائه کند و بعد تایید شورای شهر اقدام به اجرای هر برنامه کند.

پاسخگوی هر حرکت مدیریت شهری است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اعضا شورا در اجرای این طرح نه به سطح منطقه بلکه به تاثیر آن بر کل پایتخت می نگرند، خاطرنشان کرد: بدون شک زمانی که چنین دیدگاهی وجود دارد محور اصلی مدیریت شهری و نه شهردار منطقه باید در این مورد و تبعات آن پاسخگو باشد.

لزوم بررسی طرح انضباط شهری در نظام پذیرش شورای شهر

وی با تاکید بر این که هرگز اجازه تکرار تجربه تخریب مغازه های میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا را نمی دهیم، اظهار کرد: شورای شهر دارای بخشی به نام نظام پذیرش است. باید در این بخش بررسی های لازم صورت گیرد و توضیح داده شود منظور مدیریت شهری از جمع آوری معتادان، ساماندهی خانه های مجردی، ساماندهی برخی میادین و اجرای طرح های زیباسازی در منطقه 12 چیست؟ باید توضیح داده شود منظور از زیباسازی یک میدان به همان میدان خاص محدود می شود یا منجر به تخریب تعداد زیادی خانه و مغازه نیز می شود.

هر حرکت جهادی در منطقه 12 همراه با عقلانیت باشد

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که هر نوع تخریب در منطقه 12 به علت بافت تاریخی آن غیر قابل برگشت است، عنوان کرد: هنوز اتفاقی نیافتاده است و ما نیز امیدواریم اتفاقی نیز رخ ندهد و هر حرکت جهادی در منطقه 12 همراه با عقلانیت باشد.



ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
امیدوارم همه مسئولان همت کنند و منطقه 12 تهران به عنوان نماد تهران و هویت این شهر نوسازی و در نظر گرفته شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *