ورود آمبولانس‎های جدید به ناوگان امدادی پس از برطرف کردن مشکلات/ تجهیز تمامی مناطق صعب العبور به آمبولانس کمک‌دار

12:03 - 03 تير 1394
کد خبر: ۵۶۳۶۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور از ورود 200 آمبولانس کمک دار به مناطق صعب العبور در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات خرید یک هزار و 500 آمبولانس تامین شده که پس از برطرف کردن مشکلات به ناوگان امدادی اضافه خواهد شد.
امین صابری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره آخرین اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه اضافه شدن موتور آمبولانس به ناوگان امدادی کشور اظهار کرد: این موضوع با جدیت در دستور کار اورژانس کشور قرار دارد،  طبق بررسی‌های صورت گرفته 150 ميليارد تومان اعتبارات مربوط به خريد اين وسايل امدادی بوده که فراهم شده است.

وی درباره اضافه شدن يک هزار و 500 آمبولانس به ناوگان امدادی اظهار کرد: اورژانس کشور در تلاش است هر چه سریع‌تر مشکلات موجود را برطرف کند؛ چرا که اورژانس پيش بيمارستاني بالغ بر سه هزار دستگاه آمبولانس در حال فعاليت دارد که از این تعداد يک هزار دستگاه آن فرسوده بوده و نياز به جايگزيني دارد.

رئیس اورژانس کشور از ورود 200 آمبولانس کمک‌دار به مناطق صعب‌العبور در سال جاری خبر داد و گفت: مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در تلاش است تا تمامی مناطق صعب العبور را به آمبولانس‌های کمک‌دار مجهز کند که این اقدام در حال انجام است.

گفتنی است،پیش از این وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر شده است تا یک هزارو 700 دستگاه آمبولانس را وارد کشور کنیم، گفته بود برای خرید 800 دستگاه آمبولانس با شرکت بنز مذاکره کرده‌ایم، اما با وجود این که بیش از هفت ماه از مشخص شدن قیمت‌ها گذشته است به دلیل تحریم و مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها که باید پرداخت از طریق بانک‌ها صورت گیرد، هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس ها به کشور نشده‌ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *