اداره کل تجهیزات پزشکی در ارائه سامانه‌های الکترونیکی پیشرو است

11:33 - 05 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۲۳۵۹
مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی جزو ادارات پیشقدم در راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی است.

به گزارش گروه جامعه ، پیرو فراخوان ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در برگزاری همایش آموزشی برای شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی، دو همایش مجزای آموزشی به همراه پنل پرسش و پاسخ برای شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی جهت آشنایی با سامانه‌ها و روال‌های اداره کل تجهیزات پزشکی در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مهرماه برگزار شد.

 

مهندس سید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی، در همایش‌های آموزشی سامانه‌های الکترونیکی اداره کل تجهیزات پزشکی، گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی جزو ادارات پیشقدم در راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی است.

 

وی افزود: بسیاری از سامانه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی الکترونیکی شده است، تا این اطمینان را به ما دهد که فرآیند‌ها با دقت و سرعت پاسخ مراجعین را می‌دهد.

 

مدیرکل تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از سامانه‌هایی که راه اندازی شد و در ابتدا با مخالفت‌هایی هم مواجه شد، سامانه مدیریت تردد مراجعین بود که با گذشت زمان، بهینه نیز شده است و کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی با استفاده از این سامانه و سامانه پاسخگویی الکترونیکی (تیکتینگ)، می‌توانند پاسخ تمامی سوالات را بدهند و از سردرگمی مراجعین جلوگیری به عمل می‌آید.

 

مهندس صفوی در ادامه افزود: کشور در حال حاضر به دلیل تحریم‌های تحمیلی در شرایط خاصی به سر می‌برد و این موضوع برای تولید کنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی مشکلاتی ایجاد کرده است، به همین دلیل با استفاده از سامانه‌های ارتباطی با شرکت‌ها می‌توانیم تعامل بهتری داشته باشیم و اطلاعات بیشتری را رد و بدل کنیم که در نهایت به همکاری بیشتر اداره کل با شرکت‌ها منجر خواهد شد.

 

مهندس صفوی بیان کرد: برای بیشتر شدن این ارتباطات، جلسات و کمیته‌های مشترک با انجمن‌ها ایجاد کرده ایم و شرایطی را فراهم کرده ایم تا در صورت لزوم نفرات سوم شرکت‌ها نیز (به غیر از مدیرعامل و مسئولی فنی)، شرایط ورود به اداره کل تجهیزات پزشکی را داشته باشند تا بتوانیم پاسخگویی را افزایش دهیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر این در تلاش هستیم تا میز خدمتی را در انجمن تولیدکنندگان و واردکننذگان راه اندازی کنیم تا سرعت خدمات و اطلاع رسانی را بیش از پیش کنیم.

 

در پایان این جلسات، مهندس سید حسین صفوی همراه با معاونین و روسای اداره کل تجهیزات پزشکی پاسخگوی سوالات نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی بودند.

 

گفتنی است، همایش آموزشی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در ۲۳ و ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸ با موضوع آموزش سامانه‌های الکترونیکی و آشنایی با روند‌های اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و پاسخگویی به سوالات شرکت‌ها با حضور مدیر کل، معاونین و روسای ادارات تجهیزات پزشکی برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *