مجلس نسبت به روند مذاکرات هسته ای بی تفاوت نیست

11:15 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۴۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ایران را نشانه ی بی تفاوت نبودن مجلس نسبت به مذاکرات هسته ای خواند و رسیدن به توافق نهایی درمهلت مقرر شده را منوط به اتخاذ تصمیم سیاسی دانست.
نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد پیام امروز مجلس به غربی ها در پی تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ایران اظهار کرد: این اقدام به غربی ها می رساند که جامعه ی ایران از صدر تا ذیل نسبت به مصالح عالی کشورش از جمله حاکمیت ملی، اسرار نظامی و غرور ملی حساس است.
وی افزود: امروز نمایندگان مجلس این طرح را تصویب کردند که غربی ها تصور نکنند مجلس نسبت به مذاکرات هسته ای بی تفاوت است ضمن اینکه باید با در نظرگرفتن ملاحظات دولت و برای کمک به دولت و تیم مذاکره کننده ی هسته ای چارچوبی برای این مذاکرات مشخص می شد.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما تصور کردیم چارچوبهای مذاکرات از طرف آمریکایی ها بالا و پایین بسیاری دارد بنابراین تصویب این طرح در شرایط کنونی الزامی بود.
شفیعی در مورد احتمال رسیدن به توافق نهایی در مهلت مقرر شده تا 10تیرماه، تصریح کرد: من بعید می دانم که در این مدت بتوانیم به توافق برسیم چرا که رسیدن به توافق با توجه به مصالح موجود در مهلت زمان تعیین شده دشوار است و به نظر می رسد دیپلماتها در این خصوص توان تصمیم گیری نداشته و به جایی رسیده اند که تصمیم گیری از حوزه اختیارات آنها خارج شده است.
وی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده با وجودی این که تاکنون برای اتخاذ هر گونه تصمیم بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی اقدام کرده اند ولی  باید برای اتخاذ تصمیم برای رسیدن به توافق نهایی در مهلت مقرر شده  به تهران برگردند چرا که رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات به یک تصمیم سیاسی نیاز دارد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *