آموزش 900 مربی دوام در شهر تهران تا پایان سال جاری

11:18 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آموزش 900 نفر مربی در حوزه گروه‌های دوام یا گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات شهر تهران در سال جاری خبر داد.

احمد صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تربیت نیروهای انسانی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: 900 مربی از گروه‌های دوام در محلات پایتخت آموزش‌های لازم در این حوزه را فرا خواهند گرفت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح کرد: این دوره‌ها در تابستان آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آموزش‌های لازم را به این افراد ارائه دهیم.

وی راهکار اساسی برای کاهش مخاطرات ناشی از سوانح و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن را برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزش به شهروندان ذکر کرد و ادامه داد:  گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوامیان) می‌توانند در مواقع بحران کمک زیادی به نیروهای امدادی کنند. به عبارتی سعی داریم با آموزش مربیان به پایدارسازی گروه دوام به منظور آماده سازی شهروندان در هنگام مواجه با حوادث طبیعی کمک کرده و آمادگی افراد را در مواقع بحران افزایش دهیم.

صادقی هدف از آموزش مربیان دوام در سطح شهر تهران را  افزایش آمادگی شهروندان و ارتقاء ظرفیت مقابله به­ موقع و مؤثر  در مقابل بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد:  ایجاد گروه­‌های داوطلب واکنش اضطراری محله، اقدام مهمی جهت توانمندسازی شهروندان در پاسخگویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بلایای طبیعی است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *