از همان روز اول انتظار کسب سهمیه المپیک نداشتیم/ پویا نوروزی به خاطر بیمه بیکاری به تیم ملی نیامد

11:14 - 01 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۱۳۰۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما از همان روز اول هم انتظار کسب سهمیه المپیک نداشتیم اما تیم ملی با همه توان در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کرد.

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: ما از همان روز اول هم انتظار کسب سهمیه المپیک نداشتیم اما تیم ملی با همه توان در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کرد و به نظر من با توجه به اینکه ترکیب تیم ملی نسبت به قبل تغییر زیادی کرده بود عملکرد خوبی داشت.

وی ادامه داد: نتیجه بازی کره و بحرین که پیش از بازی ایران و کویت برگزار شد مثل آب سردی بود که بر پیکر بازیکنان ایران ریخته شد، چون عملا دیگر شانسی برای صعود از مرحله گروهی نداشتیم. با این وجود هندبالیست‌های ایران عملکرد خوبی مقابل کویت که از قدرت‌های هندبال آسیا است داشتند. حتی در این بازی بازیکنان ایران گل سالمی را به ثمر رساندند که داور آن را قبول نکرد. در کل با توجه به بضاعتی که داشتیم از عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها تا به اینجا راضی هستم.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد عدم تمایل برخی لژیونرها برای حضور در تیم ملی و واکنش فدراسیون نسبت به این موضوع گفت: پویا نوروزی‌نژاد به خاطر اینکه در آلمان است و در تیمی بازی نمی‌کند از بیمه بیکاری استفاده می‌کند و با توجه به اینکه او به طور محدود می‌توانست آلمان را ترک کند عنوان کرد که نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند. علیرضا موسوی و سعید حیدری هم که در بخارست رومانی بازی می‌کنند گفتند باشگاه‌شان اجازه نداد که آنها به تیم ملی اضافه شوند به همین خاطر به فدراسیون جهانی شکایت کردیم. باشگاه بخارست هم عنوان کرد که این دو بازیکن خودشان تمایلی به حضور در تیم ملی نداشتند.

پاکدل با اشاره به اینکه از این پس صدور ITC بازیکنان برای لژیونر شدن به صورت محدود صادر خواهد شد، اظهار داشت: پیش از این صدور ITC نامحدود بود. البته 5 لژیونر که در تیم ملی حضور داشتند با تمام وجود بازی کردند. هدف ما این است که آنقدر بازیکنان باکیفیت در هندبال کشور پرورش دهیم که دیگر نیازی به چند بازیکن محدود نباشد.

وی در پایان در مورد اینکه آیا با لژیونرهایی که تیم ملی را همراهی نکردند برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر، خاطرنشان کرد: باید تیم ملی به ایران برگردد و جلساتی با کادر فنی تیم ملی و همینطور کمیته فنی داشته باشیم تا بر اساس خرد جمعی تصمیمی بگیریم که هم شأنیت تیم ملی حفط شود و هم اینکه هندبال کشور متضرر نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *