پیشنهاد خاکسپاری تعدادی از شهدای غواص در کنار مقبره شهدای 15 خرداد/ ضرورت خروج برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری از دست پیمانکاران

10:52 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۳۰
خبرگزاری میزان: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد خاکسپاری تعدادی از شهدای غواص در کنار مقبره شهدای 15 خرداد گفت: لازم است به منظور کاهش هزینه ها فعالیت های سازمان فرهنگی هنری از حالت پروژه ای و پیمانکاری خارج شود.

پیشنهاد دفن تعدادی از شهدای غواص در کنار مقبره شهدای 15 خرداد/ ضرورت خروج برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری از دست پیمانکارانبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مرتضی طلایی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل دسترسی مردم منطقه مشیریه در محور بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه امام علی (ع) اظهار کرد: در بخش هایی از ورودی مشیریه میدان ثامن الائمه تملک صورت گرفته، اما بخش هایی همچنان در انتظار تملک برای اتمام پروژه است. لذا با اتمام هر چه سریع تر این برنامه دسترسی سریع تر مردم به بزرگراه امام علی (ع) فراهم می شود.

وی با اشاره به این که در این منطقه مقبره شهدا 15 خرداد قرار دارد، عنوان کرد: پیشنهاد می کنیم که از شهدای غواص نیز در این منطقه خاکسپاری شود. همچنین المان مناسبی را برای این منطقه در نظر گرفته شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران به تردد مردم در این منطقه جهت سفر به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: بوستان زائر و مسجد همجوار آن نیاز به ساماندهی و تکمیل دارد، تا نماد خوبی از اقدامات عمرانی شهر تهران باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پارکینگی برای کامیون های محله مشیریه تعبیه شده است. درخواست می کنیم راهور برای هدایت کامیون ها به این پارکینگ ها همکاری کند.

طلایی با بیان این که از سال 90 تعریض پل از محور شهید تنباکویی انجام شده است، عنوان کرد: بخشی از این پروژه را شهرداری پیش برده اما نیاز به هزینه برای تکمیل دارد. لذا از راهور درخواست کمک برای تکمیل پرژه را داریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که از محور بزرگراه امام رضا (ع) پنج هزار کامیون نخاله جمع آوری شده است، گفت: تقاضا می کنیم این برنامه تا ابتدای محدوده شهر تهران ادامه یابد همانطور که جمع آوری محل خاکسپاری نخاله در گود سیاه کوه انجام شد.

وی با اشاره به این که طرح تفکیک اجرای برنامه های فرهنگی از معاونت اجتماعی تدوین شد اما امسال اجرایی نشده است، اذعان کرد: همچنین قرار بود پیمانکاری از برنامه های فرهنگی امور فرهنگی حذف وشد اما اجرای این برنامه ها همچنان در قالب پروژه است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در یک منطقه هزینه های تهیه فضای اجرای برنامه در بوستان ها 2 میلیارد تومان سالانه هزینه دارد در حالی که می توان با 50 میلیارد تومان این بخش را اجرا کرد.

طلایی با تاکید بر اینکه برنامه های تابستان با عنوان برنامه نشاط به اعتقاد ما با محوریت مساجد باید برگزار شود، اظهار کرد: لذا باید تعاملی صورت گیرد تا ههم به شورایاری ها توجه شود و هم با محوریت مساجد فعالیت ها اجرا شود.

این عضو شورای شهر افزود: از بودجه سه ماهه اول سازمان فرهنگی میانگین 45 میلیون تومان به مناطق سازمان فرهنگی ارائه شده است لذا حل مشکلات نیاز به پیگیری دارد.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *