رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اشتغال 50 هزار زندانی در زندان های کشور / ایجاد 16 هزار شغل جدید

15:01 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۶۰۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه آموزی وصنایع زندانیان کشور گفت: در حال حاضر 50 هزار زندانی در سطح زندان های کشور مشغول بکار هستند که باید اشتغال زندانیان در زندان ها تقویت شود.
اشتغال 50 هزار زندانی در زندان های کشور / ایجاد 16 هزار شغل جدیدبه گزارش رحیم مطهر نژاد در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران با وفایش اظهارکرد:  بنیاد تعاون ، حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان کشور با  65 سال سابقه یکی از قدیمی ترین بنیادهاست که با تولید ثروت ، حرفه آموزی و اشتغالزایی آینده روشنی را در خصوص تقویت بنیه اقتصادی خانواده زندانیان ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه نبود اشتغال است گفت:  تمامی مسئولین باید خود را در مقابل افراد جامعه بویژه زندانیان به جهت ایجاد اشتغال  و هدایت نیروی کار در مسیر توسعه اقتصادی پایدار مسئول بدانند تا شاهد کاهش چشمگیرجمعیت زندانیان باشیم.
سوء پیشینه یکی از موانع اشتغال زندانی پس از آزادی است
وی افزود: موضوع سوء پیشینه یکی از موانع اشتغال زندانی پس از آزادی است که  باید سازوکارهای قانونی دراین زمینه انجام شود، راه اشتغال برای بسیاری از زندانیان پس از آزادی بسته شده است و این امر موجب می شود که زندانی بازهم به سمت تخلف و تکرار جرم کشانده شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد شاهد آسیب های بیشتری در جامعه خواهیم بود.
مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشورهمچنین اضافه کرد: افزایش جمعیت زندان ها هزینه سنگینی را بر نظام و جامعه تحمیل می کند که مسئولین قضایی بویژه قضات با استفاده از جایگزین های حبس و تلاش در جهت کاهش عناوین مجرمانه می توانند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کنند .
وی گفت: باید دعاوی تا حد امکان به دادگاه ها کشانده نشود و با فرهنگ کد خدا منشی  دعاوی را صلح و سازش کنند که این امر منافعی را برای نظام به دنبال دارد.
مطهر نژاد ایجاد اشتغال برای زندانیان را از پرثواب ترین اعمال خواند و گفت: باید زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را با تلاش در این راه پرثواب فراهم کنیم .
اعطای گواهینامه مهارت به 100 هزار زندانی
مطهرنژاد با تاکید بر رسالت توانمند سازی زندانیان درزندان ها بیان کرد: سالانه 100 هزار زندانی در 200 رشته فنی و حرفه ای موفق به کسب گواهینامه مهارت می شوند که اقدامی بی نظیر در دنیاست و نیازمند اطلاع رسانی در جامعه است.
مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه آموزی و صنایع زندانیان با تشریح دستاوردهای بنیادتعاون در سه سال گذشته افزود: این بنیاد در راستای توانمند سازی زندانیان اقدام به ایجاد 16 هزار شغل جدید و ساماندهی 10 هزار شغل نموده است به گونه ای که محصولات زندانیان به بازار عرضه می شود.
مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور در ادامه از خودگردانی یک هزار و 100 فروشگاه در داخل زندان خبرداد و گفت: این طرح رضایتمندی زندانیان را به همراه داشته است.
وی افزود: 2100 هکتار از اراضی کشاورزی و باغداری مکانیزه شده که در سال جدید به 4800 هکتار افزایش می یابد. 
مطهر نژاد با بیان این مطلب که خانواده زندانیان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه ما هستند گفت: بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال سعی دارد که از گرفتار شدن خانواده زندانیان در منجلاب بزه های اجتماعی جلوگیری کند که برای رسیدن به این هدف نیز باید همه دستگاه ها این بنیاد را حمایت کنند .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *