رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب دانش‌آموزان پیش دانشگاهی از امروز

13:05 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۵۹۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی از امروز؛ اول تیر می‌توانند جهت دریافت کتب درسی خود به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ، لیدا نیک‌روش با اشاره به فروش اینترنتی برخی کتاب‌های درسی در سال جاری، اظهار کرد: ثبت‌‌نام برای دریافت کتاب‌های دوره پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزان سراسر کشور امسال به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی افزود: از امروز دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی می‌توانند به سایت www.irtextbook.com مراجعه و نسبت به ثبت نام کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان کتاب‌های خود را در شهریور ماه تحویل خواهند گرفت و اگر به هر دلیل دانش‌آموزان امکان ثبت‌نام در سایت اینترنتی مذکور را نداشتند، می‌توانند به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و این کار به صورت گروهی توسط مدیر مدرسه انجام شود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در راستای توسعه دولت الکترونیکی و اجرای ماده 19 بند 14 برنامه توسعه پنجم و بند 6 سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و با هدف سهولت دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی، نظارت مستقیم در امر توزیع، تولید مواد آموزشی به میزان مورد نیاز و جلوگیری از اتلاف منابع از سال تحصیلی 95-94 فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی و سایر مواد آموزشی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در سال تحصیلی 95-94 فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی مقطع پیش دانشگاهی (پایه چهارم دبیرستان) به صورت پایلوت انجام می‌شود و برابر برنامه‌ریزی به عمل آمده، فروش و توزیع کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی دیگر نیز به صورت الکترونیکی در سالهای آتی، انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، زمان شروع خرید کتاب‌های درسی پیش دانشگاهی پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان و ثبت اطلاعات آنها در سامانه سناد خواهد بود و نحوه خرید کتاب درسی به دو صورت انفرادی توسط دانش‌آموز یا والدین دانش‌آموز و گروهی توسط مدرسه انجام خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *