برگزاری نشست سه جانبه وزرای کشور ایران، سوریه و عراق در بغداد

11:46 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۵۹۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر کشور گفت: نشست مشترک وزرای کشور ایران، سوریه و عراق پیرامون مبارزه با تروریست، خشونت و افراطی گری در آینده ای نزدیک در بغداد تشکیل می شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در جریان نشست مشترک خبری با همتای سوری اش محمد الشعار با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار دو جانبه صورت گرفته، اظهار کرد: در جریان این جلسه در رابطه با موضوعات دو جانبه در حوزه امنیت داخلی، نحوه همکاری و گسترش فعالیت های دو جانبه در حوزه دستگاه های مربوط به امنیت داخلی و انتقال تجربیات در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تبادل نظر صورت گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در جریان این دیدار بحثهایی در رابطه با مبارزه با قاچاق انسان و همکاری های مرزی مطرح شد.
رحمانی فضلی گفت: با توافقی که با طرف سوری انجام شد مقرر شد که معاونان امنیتی وزرای کشور ایران و سوریه در رابطه با اجرایی و عملیاتی کردن توافق حاصل شده فعالیت خود را شروع کنند.
وزیر کشور با اشاره به ابتکاری که در جریان این دیدار به عمل آمده است، بیان کرد: نشست مشترک وزرای کشور ایران، سوریه و عراق پیرامون مبارزه با تروریست، خشونت و افراطی گری در آینده ای نزدیک در بغداد تشکیل می شود.
وی با اشاره به وجوه مشترک میان سه کشور ایران، سوریه و عراق گفت: این سه کشور در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم خشونت و افراطی گری فعالیت می کنند.
رحمانی فضلی اظهار کرد: امیدواریم این اجلاس سه جانبه مقدمه ای باشد که کشورهای اسلامی منطقه در جهت فعالیت های مشترک علیه تروریسم و افراطی گری اجلاس چند جانبه ای را تشکیل دهند.
وزیر کشور در ادامه بحث اصلی میان ایران و سوریه را مبارزه با تروریسم و بویژه داعش دانست و گفت: امروز تروریست های داعش با توسل به ایجاد رعب و وحشت و ترور در صدد هستند تا هم نام مقدس اسلام را تیره کنند و هم با همکاری با آمریکا، غرب و کشورهای مرتجع منطقه در جهت مقابله با اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی فعالیت کنند.
وزیر کشور تأکید کرد: امروز وظیفه ما این است که با حفظ انسجام میان کشورهای اسلامی با پدیده تروریسم و خشونت گرایی و داعش مقابله کنیم.
در ادامه این نشست خبری، محمد الشعار وزیر کشور سوریه با اشاره به نبرد چهار ساله این کشور با پدیده تروریسم، اظهار کرد: سوریه اولین کشوری است که در سنگر مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم قرار دارد.
وی با اشاره به سلاح ها و تجهیزاتی که از برخی کشورهای عربی وارد خاک سوریه می شود، گفت: بیش از 4 سال است که گروه هایی تروریستی به سوریه هجوم آورده اند تا وحدت این کشور را از بین ببرند و به همپیمانان سوریه بویژه جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.
وی ادامه داد: سوریه و ایران دو کشوری هستند که خطر تروریسم را به خوبی درک می کنند بنابر این باید در کنار هم و با هماهنگی و همکاری با پدیده تروریسم مقابله کنند.
وزیر کشور سوریه با اشاره به توافق حاصل شده میان ایران و سوریه اظهار کرد: در رأس بندهای توافق نامه حاصل شده اخیر بحث مقابله با تروریسم قرار دارد.
وی ادامه داد: در بندهای دیگر این توافقنامه موضوعاتی چون مهاجرت غیر قانونی، مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مورد توجه قرار گرفته است.
محمد الشعار در ادامه با اشاره به دیدار سه جانبه ای که قرار است میان وزرای کشور عراق، سوریه و ایران برگزار شود، گفت: مشکل تروریسم و داعش مسئله ی مشترک میان عراق و سوریه است و لازم است در بالاترین سطوح هماهنگی و همکاری های لازم برای مقابله با تروریسم به عمل آید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما سعی می کنیم مفاد این توافق نامه را که مقدمه ای برای مبارزه با تروریسم در سطح منطقه و جهان است، عملیاتی کنیم.
گفتنی است، در پایان این نشست خبری توافق نامه ی حاصل شده میان تهران و دمشق به امضای وزرای کشور ایران و سوریه رسید.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *