رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خدمات الکترونیکی در روستاها همچون تلفن ثابت توسعه پیدا می‌کند

17:06 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۸۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات بر اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تاکید کرد.
به گزارش ، محمود واعظی با بیان این مطلب افزود: با توجه به سرعت توسعه زیرساخت های ارتباطی در اقصی نقاط کشور، بزودی همانند شبکه تلفن ثابت که در بیشتر مناطق روستایی گسترش یافته، دسترسی به شبکه های پرظرفیت نیز به میزان قابل توجهی خواهد رسید.

وی برلزوم همزمان برنامه های توسعه زیرساخت ارتباطی و فعالیت های مرتبط با توسعه زیرساخت های اطلاعاتی تاکیدکرد وادامه داد:  لازم است دراین زمینه، حجم قابل توجهی از خدمات قابل دسترس در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، به سرعت در اختیارآحاد مردم ساکن در این مناطق قرارگیرد.

در این جلسه گزارشی از پروژه مشترک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) در خصوص موضوع توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ارائه شد.

این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده است و اهداف اصلی آن تدوین سند راهبردی توسعه خدمات الکترونیکی روستایی در چارچوب نظام نامه اجرایی خدمات عمومی اجباری (USO)، ارائه برنامه عملیاتی و در نهایت اجرای چند پایلوت در مناطق محروم، نیمه برخوردار و برخوردار است.

از سویی دیگر، این سند با هدف ایچاد یکپارچگی، میان شاخصای کلان عملکردی، خدمات الکترونیکی انتخابی و زیرساخت های فنی به شکل مستمر تدوین می شود و مهمترین راهکارهای انتخابی درتدوین آن، تمرکز بر مدل معماری و بهره مندی از چرخه مدیریت خدمات است.

در این طرح ضمن ادامه گسترش شبکه های ارتباطی و دسترسی، در چارچوب اکوسیستم خدمات عمومی اجباری و تمرکز بر اقلام دانشی توسعه ( اعم از زیرساختهای ارتباطی و اطلاعاتی، توسعه منابع انسانی، ایجاد رژیم های حاکمیتی و نهادی و همچنین نوآوری) به مواردی همچون توسعه سکوهای مور نیاز، راه اندازی شتاب دهنده های کسب و کار، تولید محتوا، تامین منابع مالی و ... نیز اهتمام خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *