رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معجزه پابرهنگان یمنی در نجران/دستاوردی که بن‌سلمان را به چالش کشید

13:46 - 08 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۴۲۸۰
عربستان که در ماجرای آرامکو انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفت تا منکر توانمندی یمنی‌ها شود، این بار می‌خواهد چه گروهی را متهم کند؟

معجزه پابرهنگان یمنی در نجرانبه گزارش گروه فضای مجازی ، بزرگ‌ترین پیام عملیات نجران را می‌توان در فروپاشی سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها در زمینه جنگ میدانی نقطه‌گذاری کرد.

در وضعیت کنونی، روحیه نظامیان سعودی و وابستگان آن‌ها از ملیت‌های مختلف در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته است؛ به‌ویژه اینکه سعودی‌ها توانایی حمایت از نظامیان خود را ندارند و این مسأله در آینده تأثیر منفی بیشتری بر عملکرد نیرو‌های ائتلاف خواهد گذاشت.

 

 

انصارالله یمن چه در حمله آرامکو و چه در عملیات نجران، توانمندی خود در زمینه هوایی و نبرد‌های چریکی را به رخ دشمن کشید و در عین حال به همگان نشان داد طرف سعودی تا چه میزان شکننده است.

 

به تعبیر دیگر، برای همه عیان شد که سعودی‌ها نه توانایی محافظت از آسمان خود را دارند و نه حمایت از سرزمینشان را.

 

دستاورد دیگر یمنی‌ها را باید در زمینه رسانه‌ای و جنگ روانی معرفی کرد.

 

همین مهم موجب شده سعودی‌ها بر سر یک دوراهی گرفتار شوند؛ اگر این عملیات را تأیید کنند به شکستی سنگین اعتراف کرده‌اند که تأثیر منفی بر فضای داخلی عربستان می‌گذارد و همچنین در صورت تکذیب این عملیات، امکان دارد سناریوی آرامکو تکرار شود و رسانه‌ها بار دیگر به افشاگری در مورد میزان تلفات و ابعاد گسترده عملیات انصارالله بپردازند.

 

عربستان که در ماجرای آرامکو انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفت تا منکر توانمندی یمنی‌ها شود، این بار می‌خواهد چه گروهی را متهم کند؟

 

از این روست که سعودی‌ها خود را از همیشه تنهاتر و ضعیف‌تر می‌بینند.

 

در این زمینه نباید فراموش کرد که ترامپ هم در بدترین وضعیت خود به‌سر می‌برد و درگیری‌های او با کنگره تا اطلاع ثانوی اجازه ورودش به هیچ پرونده جدیدی را نمی‌دهد.

 

واقعیت این است که عقیده راسخ، مهم‌ترین فاکتور در جنگ‌هاست. نه سلاح‌های پیشرفته و نه جنگنده‌های سعودی، نتوانستند جلوی این عملیات بی‌سابقه در نجران را بگیرند.

 

آنچه از نظامیان سعودی و مزدوران آن‌ها و همچنین سلاح‌ها و ماشین‌های نظامی‌شان در بدترین حالت به نمایش گذاشته شد را باید "معجزه پابرهنگان یمنی" نام‌گذاری کرد.

 

دستاوردی که تفرعن بن‌سلمان و دارودسته او را به نحو بی‌سابقه‌ای به چالش کشید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *