دولت می‌تواند پروتکل الحاقی را پیش از تصویب مجلس، بصورت آزمایشی اجرا کند

14:04 - 28 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۳۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نحوه پذیرش پروتکل الحاقی گفت: هیچ تردیدی نیست که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد؛ اما پیش از آمدن آن به مجلس ، دولت می‌تواند یک دوره شش ماهه به صورت آزمایشی آن را به اجرا درآورد؛ مگر آنکه منع شود.
دولت می‌تواند پروتکل الحاقی را پیش از تصویب مجلس، بصورت آزمایشی اجرا کندبه گزارش گروه سیاسی ، محمدرضا باهنر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: درموضوع هسته‌ای پذیرش هر نوع توافقی نیاز به موافقت مجموعه نظام دارد به همین سبب قرار نیست کشمکش بین جناح‌ها به وجود بیاید چرا که نتیجه آن به طور مستقیم به امنیت ملی و حیثیت نظام مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه هرتوافقی که در موضوع هسته‌ای صورت گیرد باید به تایید مقام معظم رهبری برسد، تاکیدکرد: اگر ایشان درهر زمانی مخالف ادامه مذاکرات باشند به طور قطع مذاکرات قطع خواهد شد و حتی یک ساعت ادامه نیافته و یک تصمیم بعد از آن گرفته  نخواهد  شد.

نماینده مردم تهران اظهارکرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ممکن است برخی حرف‌ها را لازم نباشد بزنم اما حرفی را که مطرح می‌کنم  ضد آن نیست و هر چه می‌گویم به آن اعتقاد کامل دارم  و  شما هم به همان عمل کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نحوه پذیرش پروتکل الحاقی هم یادآورشد: هیچ تردیدی نیست که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد  اما پیش از آمدن پروتکل الحاقی به مجلس ، دولت می‌تواند یک دوره شش ماهه به صورت آزمایشی آن را به اجرا درآورد ، مگر آنکه منع  شود.

باهنر تصریح کرد: موضوع هسته‌ای در شرایط کنونی همانند دوران هشت سال دفاع مقدس است و آن زمان هم پذیرش قطعنامه و ادامه جنگ موضوعی نبود که برای پذیرش و یا رد آن بین جناح‌ها اختلاف باشد و پذیرش آن باید با موافقت امام خمینی (ره) صورت می‌گرفت و اجرا می‌شد.

انتهای پیام./


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *