این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده/سخنرانی محسن رضایی در مراسم تشییع شهدا

18:01 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۱۰۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید تازه‌تفحص شده از جمله ۱۷۵ غواص شهید که در عملیات کربلای چهار برای ایران اسلامی، عزت آفریدند و به فیض عظمای شهادت نایل آمدند با حضور گسترده مردم قدر شناس تهران و جمعی از وزرا، مسئولان از میدان بهارستان آغاز شد.
این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده/
به گزارش خبرنگار سیاسی ، میدان بهارستان در این لحظات میزبان خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولین لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه است. جمعیت حاضر در این مراسم یکصدا سرود معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» را زمزه می‌کنند. همچنین مداحان اهل بیت در حال مدیحه سرایی هستند و گروه‌های خودجوش مردمی پوسترها و تصاویر شهدا را در بین مردم توزیع می کنند.
 
در این مراسم وزرای کشور، اطلاعات، ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تشییع شهدا در میدان بهارستان شرکت کرده اند.
 
در این مراسم همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
 
مردم حاضر در میدان بهارستان،با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی چون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» در حال بدرقه شهدا هستند.
 
 175 غواص شهید به همراه حدود یکصد شهید دیگر که صدامیان، شجاعت آنها را حتی در اسارت هم تاب نیاوردند، حالا پس از 29 سال، با عزت و افتخار به آغوش مام میهن بازگشته‌اند؛ جوانان باغیرتی که تشنه لب، تا پای جان مقاومت کردند و جان دادند و برای ملتی؛ استقلال، آزادی، عزت، و سربلندی خریدند.
 
شب سوم دی ماه 65، جوان‌هایی مصمم در دفاع از این آب و خاک، و اسلام عزیز، در دل تاریکی شب، دل به آبهای خروشان اروند زدند؛ حال آنکه رادارهای آمریکایی و هواپیماهای آواکس در پی انتقام از ایستادگی ملت ایران، عملیات را لو داده بودند.
 
غواص‌های خط‌شکن در ساعات ابتدایی توانستند در جزایر سهیل، قطعه، ام الرصاص، ام البابی و بلجانیه، نفوذ و در بعضی مناطق نیز به صورت موضعی رخنه کنند اما لو رفتن عملیات با اقدامات آمریکا، منافقین کور دل و آتش سنگین دشمن بعثی ، امکان ادامه عملیات را نداد.
 
مارک پری نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی درباره حمایت‌های اطلاعاتی آمریکا از صدام، در کتاب "کسوف؛ آخرین روزهای سیا" نوشته است: "در ماه اوت 1986 سازمان سیا یک سیستم بسیار پیچیده و امن ایجاد کرد که واشنگتن را مستقیم به بغداد وصل می‌کرد. برای دو ماه متوالی ، صدام از طریق ایستگاه بغداد اطلاعات مستقیمی از آرایش نظامی ایران دریافت می‌کرد. این مرکز همچنین قادر بود اطلاعات بسیار دقیقی برای فرماندهان عراق تهیه کند. این اطلاعات برای آن ارائه می‌شد که به رژیم صدام علیه ایران برتری و امتیاز بدهد.

گفتنی است قرار است کارون تشیع این شهدا از مسیر میدان بهارستان به سمت خیابان فردوسی، میدان امام خمینی (ره)، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان شهید فیاض بخش، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت به سمت معراج شهدا حرکت کند.

سخنرانی محسن رضایی در مراسم تشییع شهدا

محسن رضایی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به رشادت ها و دلیری های رزمندگان اسلام بخصوص غواصان و خط شکنان ، گفت: غواصان وظیفه بسیار خطیر و حساسی در دوران دفاع مقدس داشتند و جان خود را فدا کردند اما در مقابل دشمن زانو نزدند.

رضایی در حالی که لباس سپاه پاسداران را بر تن داشت تاکید کرد : ایمان و شهادت شعار غواصان ما بود.


توصیه های محسن رضایی به خبرنگاران خارجی و مسئولان داخلی

رضایی در بخشی از سخنان خود که با شعارهای حمایتی مردم مبنی بر اینکه "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" و "مرگ با امریکا" ، خطاب به مذاکره کنندگان هسته ای گفت: کسانی که پشت میزهای مذاکره هستند باید این شعارها را به خوبی بفهمند.

وی افزود: این صداها این فریاد ها و این شعار ها جدی و واقعی است و از عمق دل و جان جوانان ایران بر می خیزد که حاضر هستند جانشان را فدای استقلال و آزادی و کشور کنند.

رضایی خطاب به خبرنگاران خارجی تاکید کرد: امیدواریم این خبرنگاران که حدود 200 نفر در این مراسم حضور دارند این شعارها را به گوش جهانیان برسانند.

وی بیان داشت: دنیا مطمئن باشد تا رهبری ، ولایت فقیه و شهادت در این کشور هست، هیچ قدرتی نمی تواند به این کشور حمله کند و یا بخواهند به مرزها نزدیک شوند.




ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
زنده و پاینده با رهبرمان و سرداران اسلام همچون رضایی
ایمان
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
محسن جان دمت گرم ..گوش بفرمانم فرمانده
محمد
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
خاک پای سربازان وطن هستم.داغدارخون پاک این جوانانیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *