ملت کربلایی و عاشورایی تحقیرناپذیر است/ مراکز نظامی ناموس یک ملت است

0:10 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۹۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که دشمن در پی تحقیر و تهدید ملت ایران است، گفت: ملت کربلایی و عاشورایی تحقیر شدنی نیست و فریادش هیهات من الذله است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، آیت الله سید احمد خاتمی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جوار 72 شهید غواص و نمازگزاران در دانشگاه تهران با بیان این مطلب که شهیدان برگزیدگان راه خداوند هستند، مطرح کرد: همه شهدا ولایت خداوند هستند و شهدا تا زمان شهادت از مقام والایی برخوردار بودند.

وی با اشاره به 4 ویژگی مشترک شهدا بیان کرد: همه شهدا راه شهادت را انتخاب کردند که این از والاترین مقام شهدا است، شهدایی که راه شهادت را انتخاب کردند برترین شهیدان خط مقدم جبهه هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: همه شهدا گلهای معطر بهشتی هستند، شهدای غواص در زمان حیاتشان بوی ویژه ای از بهشت می دادند چرا که لباس غواصی در شب عملیات لباس شهادت بود.

دومین ویژگی شهدای مقاومت تا آخرین لحظه عملیات بود تا جایی که دشمن در قبال مقاومت آنها دستشان را بست و زنده به گورشان کرد و ما باید از شهدای غواص آزادگی را بیاموزیم چرا که این شهدا جوان رشید حضرت امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده بودند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه دشمن در پی آن است که ملت ایران را با تحقیر و تهدید به ذلت برساند، بیان کرد: ملت عاشورایی و کربلایی تحقیر شدنی نیست و فریادش فریاد هیهات من الذله است؛ مدام 1+5 به ویژه آمریکای جنایتکار تکرار می کنند که ما باید هر زمان که خواستیم از مراکز نظامی بازدید کنیم اما این آمریکای نادان نمی داند که مراکز نظامی ناموس یک ملت است و ملت غیور اجازه ورود نامحرم به حریم خودش را نخواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که ما امشب آمده ایم با شهدای غواص بیعت  کنیم، ادامه داد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و تا آخر پای انقلاب اسلامی‌مان بایستیم، آنها مدام ملت ایران را تهدید و تحقیر می کنند و می گویند تمام گزینه ها روی میز است ما ملت ایران می جنگیم، می گیریم و ذلت نمی پذیریم.

وی در ادامه یادآور شد: ملت ایران همچنان ادامه دهنده راه شهدا است و خواهد بود و تا آخرین لحظه مقام معظم رهبری را همراهی خواهد کرد تنها توافق خوب و عزتمند را می پذیرد و زیر بار توافق ذلت آمیز نخواهیم رفت.

وی گفت: تشنگی، ویژگی شهدای غواص و امام حسین (ع) است اما حادثه عاشورا و عملیات کربلای 4 دو ویژگی متفاوت دارند؛ نخست اینکه امام حسین (ع) و یارانش سه روز زیر آفتاب بودند و دیگری اینکه قدم‌هایشان زیر سم اسب‌ها ماند.

گفتنی است در این مراسم حاضران که حدود 10 هزار نفر بودند شعارهایی همچون "به دست بسته شهیدان قسم، ملت ما نمی پذیرد ستم"، "لبیک یا حسین"، "نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا" سر دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *