رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصرف شیر در حال کاهش است/ تخصیص یارانه بهترین راه تعیین قیمت شیر

8:53 - 25 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۷۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیر، سبب کاهش مصرف آن در جامعه خواهد شد، گفت: سرانه مصرف شیر در جامعه در حال کاهش است که دولت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.
سعید سلطانی سروستانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: در حال حاضر جلسات بسیار زیادی برای بررسی قیمت نهایی شیر بر اساس واقعیت ها برگزار شده است اما در نهایت باید گفت که بهترین راهکار این است که دولت یارانه و سوبسید برای دامداران یا شیر تولیدی در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: دولت می تواند علوفه و خوراک دام را با در نظر گرفتن سوبسید، ارزان به دست دامدار برساند یا اینکه برای شیر تولیدی یارانه در نظر گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: به هر حال انتظار ما این است که تصمیم های اتخاذ شده سبب کاهش مصرف شیر در جامعه نشود زیرا تبعات و پیامدهای ناگواری به جامعه وارد خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: شیر و لبنیات از جمله محصولاتی است که دولت باید تلاش کند که سبد غذایی خانواده ها حذف نشود، زیرا شیر یکی از مواد غذایی است که در سفر خانواده های قشر متوسط و ضعیف جامعه است با حذف شدن آن سیستم تغذیه آنها با مخاطره همراه خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *