نتیجه عدم حمایت از تعاونی‌ها، حکمفرمایی واسطه‌‌گران و دلالان

8:29 - 25 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۷۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت های تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور در انتقاد به دولت تدبیر و امید گفت: خروجی عدم حمایت دولت ها از تعاونی ها، حکمفرمایی واسطه گران و دلالان شده است.
سید محمد موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: ما از فعالیت های دولت یازدهم نسبت به دولت های قبل و با توجه به این موضوع که بخش تعاون در دولت قبل با بخش کار و رفاه اجتماعی ادغام شد، راضی نیستیم.

وی ادامه داد: انتظار دیگری از این دولت داشتیم؛ اما متاسفانه با دو گذشت دو سال از دولت روحانی، همچنان شاهد ضعف بخش تعاون به ویژه فرآورده های گوشتی که از جمله نیازهای اساسی مردم است، هستیم.

موسوی با اشاره به موضوع اشتغالزایی این تعاونی افزود: در حال حاضر 100هزار نفر در بخش تولید و توزیع به طور مستقیم و به صورت غیر مستقیم نیز برای بیش از 500هزار نفر شغل ایجاد شده است که با خانواده آنها حدود سه میلیون نفر از طریق این صنعت امرار معاش می کنند.

وی در خصوص توقعات اعضای تعاونی فرآورده های گوشتی از دولت یازدهم تاکید کرد: اعضای فعال این بخش به ویژه بخش تعاون، معمولا توقعات خاصی از سوی دولت ندارند، اما با توجه به این موضوع که در دولت یازدهم حتی گوشه چشمی به آنها نشده و زحماتشان مورد توجه مسئولان و وزارت مربوطه قرار نگرفته، جای گله است. از دولت احمدی نژاد به بعد حتی حداقل های مورد نیاز این بخش برای ما فراهم نشده است.

موسوی اضافه کرد: از دولت یازدهم می خواهیم با توجه به فعالیت گسترده این بخش، توجهات فراوانی از سوی آنها شود تا صنعت گوشتی کشور را که جزو نیازهای اصلی مردم کشور است، هموارتر کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *