آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست
به گزارش گروه فضای مجازی،امیر خجسته در دیدار با محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بررسی اولویتهای جامعه فرهنگیان پرداخت و گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اجرای نظام هماهنگ حقوق و مزایا و پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان از عمدهترین خواستهها و نیازهای فرهنگیان است که اجرایی کردن آن باید از اولویتهای اصلی دولت و وزیر پیشنهادی به مجلس باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام عالی وزارت باید درک و شناخت درستی از آموزش و پروش و نظام تعلیم و تربیت داشته باشد اظهار کرد: تربیت نیروی متخصص و تامین کمبود نیروی انسانی، تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی موجود اعم از پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس، نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی در بدنه آموزشی کشور، ارتقای جایگاه آموزشی و همچنین حرکت به سمت رشد امکانات در آموزش و پرورش نیازمند فردی است که سالها خاک خورده محیطهای آموزشی بوده و درک صحیحی از مشکلات و نیاز معلمان و دانش آموزان داشته باشد.
وی با بیان اینکه همه ساله بودجه پیشنهادی از سوی دولتها با کسری به تصویب مجلس میرسد افزود: تصویب میزان اعتبار مقطعی و محدود برای اجرای نظام هماهنگ، سالهای سال آموزش و پرورش را از تحقق این مهم بازداشته و باید در صورت اخذ رأی اعتماد به ایشان تمامی تلاش وزیر مهیا کردن شرایط برای تحقق و ایجاد این اولویت باشد.
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه آینده نظام به کیفیت نظام آموزشی کشور پیوند دارد، گفت: باید توجه داشت در شرایط کنونی سپردن مسئولیت به مدیری که به تواناییهای آن اطمینان نداریم میتواند ضربه جبران ناپذیری برای کشور باشد و این مهم در وزارت آموزش و پرورش با دقت بیشتری باید لحاظ شده و سکان مدیریتی آن به فردی متخصص و توانمند سپرده شود.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت محل آزمون و خطا نیست و در هدف گذاری آموزشی و کیفیت تربیت نیروی انسانی نباید کمترین خطا و اعمال سلیقههای شخصی و سیاسی صورت بگیرد و باید صرفا یک محیط کاملا آموزشی و فرهنگی برای ساختن آینده کشور مهیا شود.