عملیات نیرو‌های یمنی در خاک عربستان/جنوب یمن همچنان ناآرام است

14:38 - 09 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۹۷۳
نیرو‌های یمنی روز شنبه موفق شدند پایگاه‌های مزدوران سعودی در جنوب این کشور را از کنترل آنان خارج کنند این در حالی است که درگیری‎ها در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.
عملیات موفقیت آمیز یگان زمینی نیرو‌های یمنی در خاک عربستان/ تداوم اقدامات مداخله جویانه امارات در جنوب یمنبه گزارش گروه بین الملل ؛ نیرو‌های یمنی موفق شدند چند پایگاه نظامی مزدوران سعودی را در استان «جیزان» تحت کنترل خود دربیاورند.

به گزارش المسیره، یک منبع نظامی اعلام کرد نیرو‌های یمنی موفق شدند با انجام عملیات تهاجمی چند مقر نظامی مزدوران سعودی در شمال منطقه «جبل النار» استان جیزان را از کنترل آنان خارج کنند.

از منطقه «کیتاف» در اطراف «صعده» و «حجه» نیز خبر می‌رسد که محاصره مزدوران سعودی که از روز جمعه در پی آغاز عملیات جدید نیرو‌های سعودی آغاز شده بود، ادامه دارد.

موارد نقض آتش بس در شهر الحدیده گزارش شده است.

از سوی دیگر وزارت حقوق بشر دولت فراری یمن شمار کشته شدگان حملات هوایی امارات به استان‌های «عدن» و «ابین» را ۳۰۰ نفر اعلام کرد. شماری از کشته‌ها زنان و کودکان هستند.

درگیری‌ها در جنوب یمن در روز‌های گذشته عمدتا در ابین و شبوه متمرکز شده و اماکن و مناطق حساس این شهر‌ها میان نیروهای هوادار دولت «منصور هادی عبد ربه» تحت حمایت عربستان و نیرو‌های شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات دست به دست می‌شود.

دولت هادی اخیرا خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد درگیری‌های اخیر در جنوب یمن شد.

یک منبع محلی در «سقطری» یمن نیز اعلام کرد شماری از مزدوران وابسته به شورای انتقالی جنوب که توسط امارات آموزش دیدند، امروز وارد بندر سقطری شدند. امارات از آوریل ۲۰۱۸ تاکنون اقداماتی را در این جزیره آغاز کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *