رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیامدهای تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی؛ جناح‎های عراقی برای پاسخ به حملات متحد شدند

6:00 - 09 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۲۵۸
حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی در خاک عراق علاوه بر آشکار کردن عوامل ثبات زدای منطقه‎ای، وحدت گروه‌ها و مقام‎های عراقی را به نمایش گذاشت.
پیامدهای تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی؛ جناح‎های عراقی برای پاسخ به حملات متحد شدندبه گزارش گروه بین الملل ؛ عملیات پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی علیه عراق ضمن آشکار کردن نقش بی ثبات کننده این رژیم در غرب آسیا، وحدت و انسجام سران و مقام‎های عراقی را درباره مقابله با رژیم اشغالگر قدس نمایان ساخت.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تجاوزهای آشکاری را علیه فلسطین، لبنان، سوریه و عراق انجام داده و تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده است. این اقدامات خصمانه که به دلیل نگرانی «بنیامین نتانیاهو» از ناکامی در انتخابات مجدد پارلمانی و عوامل دیگر در آستانه برگزاری این انتخابات تشدید شده، گمانه زنی‌ها در مورد همکاری برخی از کشور‌های منطقه با این اقدامات را نیز نمایان کرده است.
 
سرویس‌های اطلاعاتی عراق تاکید دارند که پنج حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع «حشد الشعبی» در عراق از پایگاه تروریست‌های تحت حمایت مالی عربستان در شمال سوریه انجام شده‎اند.
 
یک مقام عراقی طراحی این عملیات را مربوط به دیدار ماه ژوئن وزیر عربستان در امور کشور‌های خلیج فارس از شمال شرق سوریه می‌داند. اگرچه سفارت عربستان در لندن در پاسخ به پرسشی مبنی بر مداخله این کشور در حملات اخیر به عراق، این موضوع را نه تکذیب و نه تایید کرد، حشدالشعبی مسئولیت نهایی این حملات را متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا دانسته است.

حشدالشعبی از جمله گروه‌های تاثیرگذار در مبارزه این کشور علیه تروریسم بوده است. از همین رو حمله به مواضع و مقر‌های این گروه با واکنش شدید طیف متنوعی از مقام‎های عراقی مواجه شد.

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات هوایی علیه مواضع حشد الشعبی، آن را تجاوز به "حاکمیت ملی عراق" خواندند. «برهم صالح» و «عادل عبدالمهدی» در نشست مشترک با روسای مجلس و فرماندهان حشدالشعبی خواستار اتحاد در این کشور شدند.
 
«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک عراق و مواضع حشدالشعبی گفت: "حاکمیت و امنیت این کشور «خط قرمزی» است که دولت از آن محافظت خواهد کرد. "

دفتر نخست وزیر عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای از آمادگی کشور برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تجاوزی که از داخل یا خارج از کشور صورت بگیرد، خبر داد.

«احمد الاسدی»، رئیس ائتلاف السند پارلمان عراق با اشاره به غیرعقلانی بودن سکوت در برابر چنین تجاوزی گفت دیپلماسی عراق باید در شورای امنیت اقدام به مقابله کند.

ائتلاف الفتح، نمایندگان پارلمان عراق و سایر گروه‌های عراقی اعلام کردند این حملات نقض حاکمیت عراق بوده و خواستار تحقیقات سازمان ملل در این مورد شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *