شاخص قیمت کالاهای صادراتی سال ١٣٩٦
شاخص قیمت كالاهاي صادراتی (ريالي، ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر با ١٧٩,٨ است که نسبت سال قبل، ٤.٧ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در نظام آمارهای قیمت، کالاهای صادراتی برای مقاصد متعددی به کار گرفته میشوند.
شاخص قیمت کالاهای صادراتی، روند تغییرات قیمت محصولات عرضه شده از داخل به خارج از کشور را طی دوره زمانی مشخص نشان میدهد.
با توجه به اینکه قیمت کالاهای صادراتی یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله میباشد، تغییرات آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و در طرح شاخص قیمت کالاهای صادراتی از کلیه کدهای تعرفه صادراتی کشور در سال ١٣٩٠ (سال پایه) استفاده میشود.
روش جمعآوری اطلاعات با استفاده از آمارهای ثبتی گمرک جمهوری اسلامی ایران (ارزش بصورت ریالی و دلاری، کشور مبدأ و مقصد، نحوه حمل و نقل و نرخ ارز) صورت گرفته است. طبقه بندی مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) میباشد. نتایج حاصل از این طرح در سطح کل کشور و برای تمامی ٢٠ گروه اصلی طبقهبندی HS قابل انتشار است.
شاخص قیمت کالاهای صادراتی (ریالی، ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر با ١٧٩,٨ است که نسبت سال قبل، ٤.٧ درصد افزایش داشته است.
شاخص قیمت کالاهای صادراتی (ریالی، ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر با ١٧٩,٨ است که نسبت سال قبل، ٤.٧ درصد افزایش داشته است.
شاخص قیمت کالاهای صادراتی (دلاری، ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر با ١٠٨,٥ است که نسبت به سال قبل، ١.٢ درصد افزایش داشته است.
برای دیدن جزئیان بیشتر روی لینک کلیک کنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *