اینکه مطرح میشود آب خوردن ما بسته به مذاکرات هسته ای است خطای راهبردی می باشد

11:16 - 20 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۹۷۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: دادستان کل کشور با بیان اینکه اعتماد به دشمن با منظومه نظام اسلامی سازگاری ندارد، گفت: اینکه مطرح می شود در این نظام آب خوردن ما بسته به مذاکراتی است که باید صورت گیرد، یک خطای راهبردی است، این امر خواسته یا ناخواسته کد دادن به دشمن است و قطعا دشمن از آن سوء استفاده می کند.
اینکه آب خوردن ما بسته به مذاکرات هسته ای است خطای راهبردی می باشدبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی صبح امروز با حضور در دومین همایش سراسری امنیت پایدار که در دانشگاه جامع امام حسین برگزار شد، با اشاره به موضوع مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث مکتب امنیتی جمهوری اسلامی باید دید نگاه نظام به انسان و زندگی وی چه نگاهی است و در این نگاه شاخصه هایی که در مورد تعالی انسان وجود دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در تعریف مفهوم امنیت در جامعه اسلامی تصریح کرد: منظور از امنیت در جامعه اسلامی مصونیت بخشی فرد یا جامعه از تعرض برای نیل به هدف عالی و مقدس است و تمامی آنچه که از ضوابط اجتماعی تعریف می شود، باید مبتنی بر دین و آموزه های دینی باشد.

دادستان کل کشور گفت: در بحث مصونیت بخشی و امنیت مسئله سخت افزاری بسیار مهم است اما بخش های نرم افزاری قضیه نیز اهمیت دارد .چرا که مولفه امنیت در جامعه ما ایمان و اعتقاد و دلدادگی به خداست که در مردم ما وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: مهمترین مؤلفه امنیت ملی در جامعه ما، مردمِ با اعتقاد و دل داده به خدا هستند و این بخش نرم افزاری چیزی است که می تواند ما را در برابر آسیب‌‌ها مصون سازی کند.

وی با بیان اینکه امنیت را در کاهش تهدید از جانب تعرض کننده و حضور نیروهای خودی می بینیم، تصریح کرد: آنچه که می تواند موجب کاهش تهدیدات دشمن باشد این است که ظرفیت سازی در فرد و جامعه را برای ایجاد امنیت بالا ببریم که این امر در پرتو عبودیت خدا و تقویت بخش های نرم افزاری محقق می شود.

دادستان کل کشور افزود: اگر امنیت را به صورت متعالی تعریف کنیم می تواند هم در این دنیا و هم در عالم بقا موثر باشد که در اینجا راهکارها نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران در این نگاه و در بحث امنیت تنها به خود و شهروندان ملی خود نمی اندیشد بلکه همه کسانی که دارای این اعتقاد هستند را در چارچوب نگاه امنیتی خود می بیند و امنیت آنها را وابسته به امنیت خود می داند.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز در سوریه اتفاق می افتد در راستای دفاع از امنیت پایدار است که مردم دلداده به خدا در این کشور در خط مقاومت تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی خاطرنشان کرد: امنیتی ایمنی بخش است که با ظلم پوشیده نباشد و چنانچه ما در جامعه اسلامی برخلاف قانون خدا عمل کردیم و به غیر خدا اعتماد کردیم این ظلم به جامعه است.

دادستان کل کشور گفت: اعتماد به دشمن با منظومه نظام اسلامی سازگاری ندارد و هشدارهای امام راحل و مقام معظم رهبری به دولتمردان، مسئولین و مردم در راستای مصونیت بخشی به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید به جنگ نرمی که دشمن راه انداخته توجه شود، تصریح کرد: عدالت، اخلاق و امنیت سنگ زیربنای امنیت اجتماعی ماست به طوری که بعد از توحید هیچ مقوله ای فراگیرتر از عدالت در مبانی دینی ما وجود ندارد و از طرفی اجرای عدالت مصونیت ساز جامعه در برابر تهدیدات است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی تاکید کرد: عدالت نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت دارد و سخن گفتن از امنیت بدون عدالت سخن درستی نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: مکتب امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد انجام و اجرای یک بسته است و نه یک موضوع خاص؛ بنابراین پایداری امنیت در گرو اجرای این بسته است که باورها، ایمان و توجه به اخلاق و معنویات در آن وجود دارد.

وی گفت: اینکه مطرح می شود در این نظام آب خوردن ما بسته به مذاکراتی است که باید صورت بگیرد یک خطای راهبردی است و این امر چه خواسته یا ناخواسته کد دادن به دشمن است و قطعا دشمن از آن سوء استفاده می کند و اینکه انسان خود را محتاج به قلم و دست آنها بداند قطعا یک خطای راهبردی است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار کرد: آنچه در مجموعه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و همچنین آنچه در مجموعه قضایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی، رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگ غنی اسلامی وجود دارد، در راستای امنیت پایدار تعریف می شود و از طرفی عمل به مجموعه سیاست هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری تعیین کرده اند بهترین راه برون رفت از تنگناها و مشکلاتی است که دشمن ایجاد می کند.

دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: نسخه ای که مقام معظم رهبری در این مسیر فرمودند، نسخه جامعی است و می تواند مصونیت بخش نظام ما در برابر مسائل امنیتی و دشمنان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *