توافق با ایران مانع دستیابی این کشور به بمب نمی‌شود

8:18 - 20 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۹۲۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد کشورهای عربی نیز همانند این رژیم نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند.
به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- روز سه شنبه ادعا کرد توافق در حال شکل‌گیری میان ایران و قدرت‌های جهان از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای جلوگیری نخواهد کرد و کشورهای عربی نیز در این نگرانی او سهیم هستند.

نتانیاهو در کنفرانسی امنیتی در هرتزیلیا نزدیک تل آویو مدعی شد: «من می‌دانم اغلب به عنوان یک فرد مخالف موافقتنامه هسته‌ای معرفی شده‌ام؛ اما من با برخی همسایگان اسرائیل صحبت کرده‌ام و می‌توانم بگویم هیچکس در این منطقه نیست که معتقد باشد این موافقتنامه مانع از حرکت ایران در جهت دستیابی به بمب ( هسته ای ) خواهد شد.»


این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح شد که ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیر) برای دستیابی ایران و قدرت‌های جهان به یک موافقتنامه هسته‌ای نهایی که کاهش تحریم‌ها علیه ایران را در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای این کشور درپی خواهد داشت، نزدیک می شود. رژیم صهیونیستی مدتهاست با چنین موافقتنامه ای مخالفت می‌کند و این مسئله باعث اختلاف و تنش میان این رژیم و کاخ سفید شده است.


مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اقدامی احتمالی به منظور کاهش نگرانی ها، روز سه شنبه نشست‌هایی را با همتای صهیونیست خود و همچنین موشه یعلون -- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی -- برگزار و از هماهنگی نزدیک میان این دو متحد قدردانی کرد.


مخالفت سرسختانه نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران باعث شده است روابط وی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین سطح برسد.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *